اخبار

اسنپدراگون ۶۶۰ در Geekbench

چند روزی که گذشته دو پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ و ۶۳۰ توسط کوالکام معرفی شد. با این که اسنپدراگون ۶۶۰ یک پردازنده بالارده نیست  اما عملکرد بسیار قابل توجهی دارد. به‌طوری‌که گفته می‌شود این تراشه حتی از اسنپدراگون ۶۵۳ قدرتمند‌تر است. بنا به اعلام کوالکام، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ نسبت به اسنپدراگون ۶۵۳ از نظر پردازش کلی و پردازش گرافیکی به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد بهتر عمل می‌کند. این پردازنده بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری تولید می شود و از چهار هسته‌ی Kryo 260 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Kyro 260 دیگر با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این چیپست آدرنو ۵۱۲ است. افزون بر آنچه گفته شد، اسنپدراگون ۶۶۰ از باند پایه‌ی LTE X12 به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند.
طبق گزارش بنچمارک، اسنپدراگون ۶۶۰ نتایج عملکرد این پردازنده در بانک اطلاعاتی بنچمارک مورد اشاره در دسترس است. نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۶۶۰ عملکرد این تراشه را در حالت تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای نشان می‌دهد. پردازنده‌ی مورد بحث در حالت تک‌هسته‌ای با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز کار می‌کند و موفق شده است امتیاز بسیار خوب ۱۵۹۹ را در این بخش به دست بیاورد. در حالت چندهسته‌ای، فرکانس کاری اسنپدراگون ۶۶۰ همان ۱.۸۴ گیگاهرتز و امتیاز این پردازنده در این تست ۵۶۳۹ است.
امتیاز بنچمارک گوشی هوشمند شیائومی می ۵ اس و می ۵ اس پلاس که هر دو از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برند بسیار نزدیک به این پردازنده است. در واقع در حالت تک‌هسته‌ای، امتیاز گیک‌بنچ اسنپدراگون ۶۶۰ به امتیاز اسنپدراگون ۸۲۱ بسیار نزدیک است و حتی در حالت چندهسته‌ای امتیاز اسنپدراگون ۶۶۰ از امتیاز اسنپدراگون ۸۲۱ بیشتر است.
اسنپدراگون 660

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا