اخبار

اسنپدراگون ۸۲۰ رسما معرفی شد: Quick Charge 3.0 و قدرت و کارایی ۲ برابری نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰

sha_001
اسم اسنپدراگون ۸۲۰ برای بار اول از اسفند سال گذشته مطرح شد. از آن زمان تاکنون کوالکام هر‎از‎چندگاهی اطلاعاتی کم و بیش از این پردازنده را به صورت قطره چکانی منتشر می کرد. اما دیروز بالاخره اسنپدراگون ۸۲۰ به صورت رسمی معرفی شد. برای جزییات بیشتر با ما در تکفارس همراه باشید.
اسنپدراگون ۸۲۰ به نوعی بازگشت کوالکام به استرتژی استفاده از طراحی اختصاصی در هسته‎های پردازنده هایش محسوب می شود. چراکه در گذشته  هم بسیاری از پزدازنده های این شرکت طراحی اختصاصی خودششان را داشتند. اما بنا بر دلایلی نامعلوم، کوالکام در اسنپدراگون ۸۱۰ تصمیم گرفت که از طراحی شرکت ARM بهره گیرد که البته همه ما می دانیم چه سرنوشتی برای این پردازنده در برداشت.
اما اسنپدراگون ۸۲۰ پردازنده ای ۴ هسته ای و ۶۴ بیتی با طراحی اختصاصی Kryo کوالکام است که می تواند تا ۲٫۲GHz کلاک شود. همان طور که در شایعات گذشته نیز منشتر شده بود، این پردازنده با لیتوگرافی ۱۴nm FinFET ساخته شده است. گفته شده که قدرت اسنپدراگون ۸۲۰ تا ۲ برابر قدرت اسنپدراگون ۸۱۰ است که با توجه به اینکه فاصله این دو پردازنده فقط یک نسل می باشد، چنین افزایش قدرتی بسیار چشمگیر و عالیست. طبق گفته کوالکام، “کارایی” این پردازنده هم تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده، بنابراین باید منتظر طول عمری باطری طولانی تری نیز باشیم.

از لحاظ قدرت گرافیکی هم باید بگوییم که چیپست Adreno 530 مورد استفاده در این پردازنده نسبت به Adreno 430 استفاده شده در اسنپدراگون ۸۱۰، تا ۴۰ درصد در عملکرد، قابلیت های محسابه ای و مصرف باطری بهبود داشته است.
همچنین اسنپدراگون ۸۲۰ با استفاده از مودم جدید X12 LTE می تواند تا سرعت ۶۰۰Mbps به دانلود و ۱۵۰Mbps به آپلود بپردازد. در اتصالات WiFi هم این پردازنده با پشتیبانی از اتصالات از نوع ۲×۲ MU-MIMO 802.11ac می تواند تجربه دانلود از WiFi های سرعت بالاتر را سریع تر از گذشته برای کاربران فراهم آورد (البته به شرطی که کاربر، یک مودم WiFi یا روتر پشتیبانی کننده از MU-MIMO را در هم اختبار داشته باشد که البته فعلا بسیار کمیاب هستند.)
از لحاظ قدرت نمایش و عکس برداری هم اسنپدراگون ۸۲۰ می تواند تصاویر و فیلم های ۴K را به راحتی به نمایش بگذارد و عکس هایی گرفته شده تا ۲۸ مگاپیکسل را پردازش کند.

پشتیبانی از حافظه های جدید و سریعی مانند حافظه های UFS 2.0 یا eMMC 5.1، پشتیبانی از USB 3.0 ،USB 2.0 ،NFC و رم های ۲ کاناله LPDDR4 تا کلاک ۱۸۶۶MHz از دیگر قابلیت های این پردازنده جدید است.
اما شاید یکی از خوشحال کننده ترین ویژگی های جدید اسنپدراگون ۸۲۰ پشتیبانی از Quick Charge 3.0 باشد که ۴ برابر از شارژ معمولی و ۳۸ درصد از Quick Charge 2.0 سریع تر باطری شما را شارژ می کند. باید منتظر بود تا بنچمارک های مدت زمان شارژ این پردازنده منتظر شوند.
طبق اعلام کوالکام، تا اوایل سال ۲۰۱۶ خبری از حضور اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی های بازار نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا