اخبار

گزارش روز چهارم (پایانی) الکامپ ۹۶: فقدان کارگاه آموزشی و عدم استقبال از دولتی‌ها

روز چهارم (پایانی) الکامپ ۹۶

یکی از نکاتی که هر روز در نمایشگاه امسال به آن امیدوار بودیم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تحلیلی بود. این کارگاه‌ها که در دوره‌های قبلی الکامپ به‌خوبی مورد استقبال قرار گرفته بودند، در سه روز نخست این دوره جایگاهی چندان در خور توجه نداشتند و تنها چند کارگاه معدود و در سطحی محدود برای مخاطبان برگزار شدند ولی بازهم در روز چهارم (پایانی) الکامپ ۹۶ انتظارهایی برای دیدن حداقل چند کارگاه درجه یک وجود داشت که البته تمامی آن‌ها به ناامیدی منتهی شدند و ظاهرا الکامپ سال ۹۶ بدون برگزاری تعداد مناسبی کارگاه به پایان خواهد رسید.

از سوی دیگر برداشت کلی ما از نمایشگاه این بود که حذف مواردی مانند کارگاه‌ها و اختصاص فضای محدود به استارت‌آپ‌ها به هیچ عنوان با سیاست تخصیص بودجه و فضای بسیار بزرگ به مراکز دولتی همخوانی نداشت. این شرایط زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانید هر بار که در طول چهار روز به سراغ غرفه‌های دولتی رفتیم، حتی یک‌صدم هیجان و رفت‌وآمد بخش استارت‌آپ در این بخش‌ها دیده نمی‌شد. به عبارت ساده‌تر باید گفت که غرفه‌های دولتی در الکامپ سال ۹۶ به هیچ عنوان با استقبال مناسبی روبرو نشدند.

از سوی دیگر همچنان صفوف در هم فشرده تبلیغات و خدمات رایگان ادامه دارند و هر لحظه به تعداد افراد وارد شده به صفوف افزوده می‌شود. همچنین یکی از موارد بسیار جالب توجه در پایان بررسی روز چهارم (پایانی) الکامپ ۹۶ این بود که برنامه‌ریزی غرفه‌ها به غیر از بخش خدمات دولت الکترونیک و بخش استارت‌آپ، به هیچ عنوان امل منطق قابل درک نبود. گویی که غرفه‌ها را به‌صورت تصادفی در کنار یکدیگر قرار داده بودند و این امر به‌شدت می‌توانست برای مخاطبان حرفه‌ای که به دنبال یک غرفه تخصصی هستند، خسته کننده باشد زیرا بر اساس محیط امکان بررسی و پیش بینی سایر غرفه‌های یک سالن وجود نداشت در حالی که این موضوع به‌سادگی و با یک برنامه ریزی منسجم قابل رفع بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا