اخبار

اطلاعات آیفون به راحتی دزیده می شوند

اطلاعات آیفون به راحتی دزیده می شوند

اپل همیشه یکی از اصلی ترین قابلت های دستگاه های ارائه شده خود را امنیت بسیار بالای آنها می داند و توجیحی که برای قیمت بالای این محصولات در نظر می گیرد نیز از همین امر ناشی می شود. با این وجود بارها و بارها پیش آمده است که هکر یا توسعه دهنده ای نقص و باگی را در سیستم عامل این دستگاه های هوشمند یافته است که به راحتی می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات بسیار مهم کاربران آن ها شود و آسیب پذیری دستگاه یاد شده را چند برابر کند.
در همین راستا نیز به تازگی کمپانی Cellebrite به عنوان یکی از بزرگ ترین هم پیمان های دولت ایالات متحده ادعا کرده است که می تواند به راحتی هر کدام از آیفون های کمپانی اپل را قفل گشایی کرده و اطلاعات داخل آن را خارج کند. این کمپانی به مشتریان گفته است که مهندسان آن توانایی این را دارند که به دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS 11 (جدیدترین سیستم عامل موجود بر روی تلفن های همراه هوشمند آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس ) وارد شده و به راحتی اطلاعات آن را خارج کنند.
اپل ویژگی های امنیتی جدیدی را به این سیستم عامل افزوده است که البته ورود هکرها به آن را دشوار می سازد. یکی از این قابلیت های موجود بر روی iOS 11 این است که این نرم افزار به کد عبور ویژه ای نیازمند است که تلفن ها را با استفاده از حسگر اثر انگشت قفل گشایی می کند. همچنین افزودن قابلیت هایی نظیر تشخیص چهره نیز از سری قابلیت های جدید افزوده شده به آیفون ها بود که البته نگرانی های فراوانی را در رابطه باامنیت دستگاه ها یاد شده به میان آورد.
همچنین در اخر لازم به ذکر است که کمپانی Cellebrite با موسسات بین المللی زیادی نظیر اف بی آی و اداره مهاجرت و اجرای ایالات متحده کار می کند و بنابراین در صورت درست بودن ادعاهای این کمپانی، اطلاعات آیفون های افراد به راحتی می تواند در اختیار این نهاد های دولتی قرار بگیرد. باید دید که اپل برای دفاع از خود در برابر این مدعا چه حرفی برای گفتن دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا