اخبار

اطلاعات اصلی میت ۱۰ پرو و لایت فاش شد

میت ۱۰ به طور رسمی در تاریخ ۲۴ مهرماه رونمایی خواهد شد. از طرفی اعلام شده که ۲ نسخه دیگر از این گوشی به صورت مجزا نیز رونمایی می شود که نسخه قوی تر میت ۱۰ پرو و نسخه معمولی تر میت ۱۰ لایت نام خواهد داشت.
به‌تازگی، ایوان بلس در وب‌سایت ونچربیت به مشخصات احتمالی پرچم‌داران جدید هواوی از سری میت ۱۰ پرداخته است. بر همین اساس، گفته می‌شود میت ۱۰ پرو به نمایشگر بزرگ ۵.۹۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز خواهد بود و نسبت تصویر صفحه‌نمایش، ۲ به ۱ است.
میت ۱۰ با دوربین دوگانه عرضه می شود که وضوح کیفیت این و دوربین ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسل است که یکی از لنز ها مونوکروم و دیگری RGB هستند. دوربین دوگانه مورد استفاده در میت ۱۰ با لنزهای ساخت Leica همراه خواهد بود و دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) برخوردار است.
هواوی، میت ۱۰ پرو را با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد و انتظار می‌رود این فبلت، استاندارد IP68 دریافت کند و به قابلیت ارتباطی LTE Cat.16 مجهز شود. از نظر مشخصات سخت‌افزاری، میت ۱۰ با تراشه قدرتمند و جدید کرین ۹۷۰ ارائه می‌شود؛ چیپ‌ست جدید هواوی با هشت هسته پردازشی (۴ هسته کم‌مصرف Cortex A53 و ۴ هسته قدرت‌مند Cortex A73) راهی بازار خواهد شد و حداکثر فرکانس پردازشی هسته‌ها به ۲.۸ گیگاهرتز می‌رسد.
میت ۱۰ پرو به‌عنوان قدرتمندترین نسخه از میت ۱۰ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه در دسترس قرار خواهد گرفت. در نهایت، باید اشاره کرد که یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای نمایشگر و پردانده را در میت ۱۰ پرو تأمین خواهد کرد. با وجود اینکه میت ۱۰ پرو در ماه اکتبر (مهر) معرفی خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود تا ماه دسامبر (نیمه آذر) عرضه نشود؛ احتمالاً این تأخیر باعث خواهد شد میت ۱۰ پرو با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو معرفی شود.
میت ۱۰ لایت یا ALPS که سری ارزان تر میت ۱۰ است در ماه امتوبر معرفی می شود باید در نظر داشته باشید که این مدل به نمایشگر کوچک‏تر ۵.۸۸ اینچی مجهز شده است و رزولوشن نمایشگر آن نیز ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود. برخلاف میت ۱۰ پرو، در نسخه‌ی «لایت» خبری از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ نیست و مانند گوشی‌های معمول، میت ۱۰ لایت با یک صفحه‌نمایش به ابعاد مرسوم ۱۶ به ۹ راهی بازار می‏‌شود.
مانند دو مدل دیگر از سری میت ۱۰، انتظار می‌رود نسخه‌ی «لایت» با kirin 970 قدرتمند، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. با این‌حال، میت ۱۰ لایت از قابلیت ارتباطی LTE Cat.12 پشتیبانی می‌کند و اواخر اکتبر (اواسط آبان ماه) به فروش خواهد رسید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا