اخبار

اطلاعات جدیدی از پتنت گوشی تاشو اپل منتشر شد

مدت زمان زیادی از معرفی آخرین گوشی هوشمند تاشو می‌گذرد و شاید کسی انتظار معرفی محصولی با ایده‌های قدیمی را نداشته باشد. اما حالا Patently Apple اطلاعات جدیدی در مورد یکی از پتنت‌های این کمپانی بزرگ که در سال ۲۰۱۴ ثبت شده را منتشر و بسیاری از افراد را نسبت به معرفی گوشی تاشو اپل مشکوک کرده است. ثبت پتنتی مربوط به یک گوشی تاشو در سال ۲۰۱۳ توسط این شرکت نیز نشان می‌دهد که اپل برای معرفی چنین محصولی تلاش زیادی دارد.
یکی از موارد بسیار جالبی که Patently Apple به آن اشاره داشته، نام “آیفون” است که همراه با اطلاعات این پتنت، ذکر شده است. در واقع این بار خبری از “یک دستگاه الکترونیکی” یا کلمات مشابه آن نبوده و سازندگان مستقیما از نام گوشی هوشمند خود استفاده کرده‌اند که می‌تواند احتمال معرفی گوشی تاشو اپل را افزایش دهد. به علاوه انتظار می‌رود که آیفون آینده همراه با سختار نانولوله‌های کربن پیشرفته و موادی همچون سرامیک، شیشه، فیبر، آلومینویم و احتمالا پلاستیک ساخته شود.

استفاده نانو لوله‌های کربنی رسانا، می‌تواند علاوه بر ایجاد راهی برای ارسال سیگنال‌های مختلف، از شکستگی دستگاه نیز جلوگیری کند. احتمالا در ساختارهای نانو کربن لوله‌ای، ساختارهای همچون کابل‌های انعطاف‌پذیر مدار چاپی، بوردهای چاپی انعطاف‌پذیر و محکم، بخشی از ساختار صفحه نمایش، بخشی از سنسورهای خازنی لمسی برای ترک پدها و صفحه نمایش، ساختار مربوط به دوربین، آنتن، قطعات داخلی، اجزای الکترونیکی، بسترها، براکت‌ها و ترکیبی از اینها وجود داشته باشد.

وجود این پتنت‌ها می‌تواند ادعای وجود گوشی تاشو اپل و تلاش مدیران برای توسعه محصولی خمیده و متفاوت را اثبات کند. با این حال نمی‌توان به صورت قطعی از معرفی آیفون تاشو به همین شکلی که می‌بینیم سخن گفت و شاید اپل تنها بخواهد از ویژگی‌های این پتنت و طراحی آن برای پرچمداران بعدی خود استفاده نماید.
لازم به ذکر است که سال گذشته نیز اسنادی از شرکت‌های سامسونگ و ال جی منتشر شده بود که نشان می‌داد رقبای اصلی اپل هم به دنبال معرفی گوشی هوشمند تاشو و خمیده هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا