اخبار

افت فروش اپل در آستانه عرضه آیفون ۸

افت فروش اپل در آستانه عرضه آیفون ۸

افت فروش اپلاپل در طول سال‌های اخیر بیشترین میزان تنش را از زمان جدایی اولیه استیو جابز تا به امروز تجربه کرده است. از یک سوی ماجرا فروش آیپد سیر نزولی دنباله‌داری داشته است و از سوی دیگر نیز آیفون نتوانسته است بر پای انتظارات مسئولان این شرکت به بازار عرضه شود. شکایت‌های متعدد و حضور در دادگاه‌های متوالی موجب شده است تا اپل آسیب‌پذیرتر از همیشه باشد و این موضوع به‌صورت واضحی در آمار و ارقام مالی این شرکت به چشم می‌خورد.

آمار منتشر شده از شرکت‌های تامین کننده قطعات برای اپل نشان دهنده افت فروش آن‌ها است. این امر را شاید بتوان دلیلی بر ساخت تعداد کمتری از آیفون ۸ دانست. بر اساس آمار منتشر شده از تامین کنندگان تایوانی اپل، فروش این شرکت‌ها در حدود ۹٫۳ درصد کاهش یافته است. تحلیل گران در این زمینه اشاره کرده‌اند که حدود ۲۷ شرکت از ۳۵ شرکت تامین کننده قطعات اپل آمار فروش خود را کمتر از فروش‌های فصلی اعلام کرده‌اند.

با این حال کاهش فروش این شرکت‌ها را نمی‌توان دلیلی بر کاهش فروش آیفون‌های کمپانی اپل دانست بلکه به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد ندارد تا قطعات آیفون‌های آینده خود را مانند سال‌های گذشته سفارش بدهد. این امر ممکن است نشان دهنده عرضه شمار کمتری از آیفون‌های جدید در ابتدای فروششان باشد.

ایده ارائه تعداد محدود از آیفون ۸ ایده چندان جدیدی نیست. بر اساس تحلیل گران معتبر در این زمینه احتمالا آیفون ۸ پس از رود مدل‌های جدید با تعداد کمتری عرضه شود.

با این حال باید در نظر داشت که درآمد اصلی و شاید تنها منبع درآمد بسیاری از این شرکت‌ها رابطه آن‌ها با اپل و تامین قطعات برای این کمپانی باشد. به‌این‌ترتیب قدرت این شرکت‌ها به‌نوعی گرو سفارش‌های گرفته شده از اپل خواهد بود و ممکن است این تصمیم اپل بسیاری از این کمپانی‌ها را با کابوس بزرگ ورشکستگی روبرو سازد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا