اخبار

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با ۴ ترفند ساده

بدون شک هیچ‌کسی دوست ندارد که گوشی کم‌سرعتی داشته باشد، اما بسیاری از کاربران دارای سیستم‌های قدیمی هستیم که دارای فضای ذخیره‌سازی خیلی کم و باگ‌های متعدد هستند. خبر خوب برای این دسته از افراد آن است که قصد داریم تا آنجایی که امکان دارد به این مشکلشان خاتمه دهیم. در این مقاله قصد معرفی ۴ ترفند ساده را خواهیم داشت که به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما منجر خواهند شد. حتی کاربران سیستم‌عامل آی او اس نیز می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.
کافی است تا مراحل را به ترتیب انجام دهید. ممکن است بسیاری از گزینه‌ها بر روی تلفن شما متفاوت باشد اما در اصل این تفاوت‌ها بسیار کم خواهد بود. در صورت وجود هرگونه مشکل نیز می‌توانید آن را از طریق نظرات همین بخش با ما درمیان بگذارید. در ادامه با معرفی این ۴ ترفند با ما باشید.

۱ – حذف اپلیکیشن‌های کم‌مصرف و بی‌استفاده

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با 4 ترفند ساده
تمامی اپلیکیشن‌هایی که بدون استفاده در گوشی شما نصب هستند تنها فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان را اشغال کرده‌اند و موجب سخت‌تر کار کردن دستگاه شما شده‌اند. به یاد داشته باشید که همیشه اپلیکیشن‌های مورداستفاده خود را نصب کنید. پس همین حالا به سراغ این اپلیکیشن‌های اضافی رفته و آن‌ها را حذف کنید.
نه‌تنها حذف اپلیکیشن‌ها فضای دستگاه شما را آزاد خواهد کرد بلکه موجب کاهش اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه دستگاهتان نیز می‌شود که درنهایت به بیشتر شدن ظرفیت رم و افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما می‌انجامد.

۲ – داده‌های کش برنامه‌ها را هر از گاهی تخلیه کنید

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با 4 ترفند ساده
اگر قصد ندارید اپلیکیشنی را از روی گوشی‌تان حذف کنید، شما می‌توانید تمامی داده‌های کش آن را پاک کنید. به مسیره Settings > Apps > Storage  بروید. سپس اپلیکیشن مدنظر را انتخاب کرده و گزینه Clear cache را برگزینید.
حذف این داده‌ها موجب پاک شدن آن اپلیکیشن نخواهد شد بلکه تمامی داده‌های ورودی و خروجی را از آن تخلیه خواهد کرد. بهتر است هر از گاهی چنین کاری را بر روی اپلیکیشن‌های کم‌مصرف که قصد پاک کردن آن‌ها را ندارید انجام دهید. توجه داشته باشید که پاک کردن داده‌های کش اپلیکیشن‌های پرمصرف شما می‌تواند تمامی اطلاعات شما را حذف کند.

۳ – با انیمیشن‌ها، ویجت‌ها و والپیپر‌های زنده خداحافظی کنید

d7qgd36tfwzsbcjwbjt3
از تنظیمات به بخش About phone رفته، سپس ۷ مرتبه بر روی گزینه Build number ضربه بزنید تا گزینه‌ای مخفی به نام Developer options در منو تنظیمات ظاهر شود. وارد این بخش شوید و تمامی انیمیشن‌ها را به حال off یا خاموش درآورید.
این کار منجر به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما می‌شود. اگر هرگونه باگی مشاهده کردید بهتر است گزینه Window animation scale را در حالت Animation scale 0.5x بگذارید.

۴- بازگشت به تنظیمات کارخانه (مخصوص گوشی‌های فوق‌العاده کم‌سرعت)

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با 4 ترفند ساده
یکی از مؤثرترین راهکار‌ها برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما بازگرداندن همه‌چیز به حالت اول است. برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید. سپس به بخش Backup & reset بروید. مطمئن شوید که از تمامی اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبانی تهیه‌کرده‌اید، چراکه پس‌ازاین کار تمامی اطلاعات شما از بین خواهند رفت. به قسمت پایین صفحه رفته و کلید Reset Phone را بفشارید تا گوشی شما به تنظیمات اولیه خود بازگردد.
 
منبع  : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا