اخبار

ال جی نیز به عنوان تامین کننده پنل OLED آِیفون شناخته شد

همانطور که در موبایلستان نیز خاطر نشان کرده بودیم، شرکت سامسونگ به عنوان تولید کننده پنل های OLED آیفون در سال جدید میلادی برگزیده شده است. حال طبق جدید خبر ها، ال جی نیز به این جمع پیوسته و یکی دیگر از تامین کنندگان صفحال OLED برای آیفون خواهد بود.
یکی از دلایل عمده ای که اپل با ال جی برای این امر به توافق رسید این بود که سامسونگ دیسپلی خود را به عنوان یک شرکت برتر در تولید پنل های OLED می داند و راه مذاکرات زیاد با این شرکت آسان نیست. علاوه‌ بر این شرکت ال‎جی به کمک همکاری با سایر تأمین‌کنندگان، می‌تواند میزان بازده تولید پنل‌ اولد را افزایش دهد. در نتیجه، نگرانی اپل بابت عدم تأمین کافی پنل اولد برای گوشی‌های آیفون در سال آینده رفع خواهد شد.
یکی از شرکت هایی که برای این همکاری به کمک ال جی می آید GIS است. باید اشاره کرد که ارتباط ال‌جی با GIS (جنرال اینترفیس سولوشن)، شرکت تابعه فاکس‌کان، می‌تواند در فرایند آماده کردن پنل نمایشگر آیفون‌های اولد مؤثر واقع شود؛ هم‌چنین همکاری با فاکس‌کان، فرایند عیب‌یابی و تولید پنل‌های صفحه‎نمایش را برای گوشی‌های آیفون در سال آینده تسریع خواهد کرد.
البته بزرگترین مشکل اپل نیز برای تولید چند صد میلیونی آیفون های سال جدید خود همین کمبود پنل های OLED است. برخلاف آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، تنها یک مدل در سال جاری میلادی با پنل اولد عرضه خواهد شد که در شایعات با نام «آیفون ۸» یا «آیفون پرو» از آن نام‌ برده می‎شود؛ این در حالی است که آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس فاقد صفحه‏‌نمایش اولد خواهند بود و گزارش‌ها حاکی از این موضوع هستند که اپل، از پنل‌ LCD در این دو مدل استفاده خواهد کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا