اخبار

امکان اجرا خودکار برنامه ها در اندروید پی ایجاد شد

کد‌ منبع SystemUI APK که نسخه پیش نمایش اندروید پی است به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد این سیستم عامل به دست داده. از جمله این اطلاعات امکان اجرا خودکار برنامه ها در اندروید پی است.
اگر بخواهیم دقیق تر به این مساله نگاه کنیم، این کد نشانگر اجرا همیشگی یک برنامه در زمان متصل بودن به دستگاهی خاص است. کد SystemUI جزئیات مربوط به اپلیکیشن‌‌ها یا نوع دستگاهی را که باید به گوشی متصل شود، مشخص نمی‌کند؛ اما ظاهرا چنانچه کاربر دستگاهی خارجی را به گوشی خود متصل کند، اپلیکیشن خاصی به‌صورت خودکار اجرا خواهد شد.
به طور کلی هنوز مشخص نیست که این اجرا خودکار به چه نحوی صورت می پذیرد، اما می‌توان حدس زد که به‌ کمک آن، می‌توان اجرای خودکار اپلیکیشنی مانند Google Play Music، حین اتصال یک اسپیکر یا هدفون بلوتوث را برنامه‌ریزی کرد و همچنین می‌توان از قابلیت یادشده برای اجرای خودکار اپلیکیشنی مانند Netflix یا Hulu حین اتصال به شبکه‌ی وای‌فای به‌خصوصی بهره برد.
باید منتظر عرضه سیستم عامل اندروید پی باشیم تا بتوانید جزییات دقیق تر این مساله را مشاهده کنیم. چرا که این مورد تنها فعلا در کد SystemUI است و باید در نظر داشته باشید که ممکن است گوگل از ارائه‌ی این قابلیت در نسخه‌ی نهایی اندروید پی صرف‌ نظر کند یا تغییراتی در سازوکار آن به‌وجود آورد؛ از این رو چنانچه تمایل دارید چنین قابلیتی را به‌صورت Native در سیستم‌عامل اندروید تجربه کنید، باید در انتظار نسخه‌ی رسمی اندروید P باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا