اخبار

امکان اشتراک استوری‌های اینستاگرام در واتس اپ

امکان اشتراک استوری‌های اینستاگرام در واتس اپ

همه گیری و محبوبیت استوری‌های اینستاگرام از زمان معرفی‌شان در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی به‌سرعت رشد می‌کند. این ویژگی جدید برخلاف عدم یکپارچگی درست با فیس‌بوک به‌خوبی با اینستاگرام منطبق شده و کاربران بسیار زیادی از آن استقبال کردند. درواقع استوری‌های اینستاگرام هم‌اکنون هم پای خود یعنی نرم‌افزار اسنپ چت را پشت سر گذاشته‌اند و به ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در روز رسیده‌اند.
اما تلاش‌های فیس‌بوک درزمینهٔ انتقال و ترویج این فرمت در این نرم‌افزار با موفقیت چندانی روبرو نشده است. در حقیقت، این کمپانی هم‌اکنون در تلاش است تا استوری‌های اینستاگرام و واتس اپ را یکپارچه کند و کاربران بتوانند با پست کردن یک استوری در اینستاگرام آن را در بخش استوری‌های واتس اپ نیز نمایش بدهند. این پروژه هم‌اکنون در کشور برزیل در حال آزمایش است و برخی افراد در این کشور پیامی را درزمینهٔ تست این ویژگی دریافت کرده و می‌توانند استوری‌های خود را در این دو نرم‌افزار باهم یکپارچه کنند.
کاربرانی که به این ویژگی آزمایشی دسترسی دارند می‌توانند استوری‌های اینستاگرام خود را مستقیماً در واتس اپ نیز به اشتراک بگذارند. این استوری را دقیقاً با روش رمزگذاری واتس اپ محافظت‌شده‌اند و در طی ۲۴ ساعت حذف می‌شوند. سخنگوی فیس‌بوک در این رابطه اظهار داشته است که: «ما همیشه راه‌هایی را برای بهبود تجربه اینستاگرام آزمایش می‌کنیم و اشتراک‌گذاری لحظات با افرادی که برای شما مهم‌اند را راحت‌تر می‌کنیم.»
این ویژگی بر اساس توانایی واتس اپ در یکپارچگی‌اش با سایر نرم‌افزارها طراحی‌شده است. کاربران می‌توانند با کلیک بر روی گزینه “Share” یا اشتراک‌گذاری در اینستاگرام و سپس انتخاب گزینه واتس اپ و درنهایت انتخاب گزینه ارسال یا “Send” استوری خود را در هر دو نرم‌افزار به اشتراک بگذارند.
بااین‌حال هنوز سخنی در رابطه بازمان انتشار عمومی این قابلیت جدید مطرح نشده است اما انتظار می‌رود که اشتراک‌گذاری استوری‌ها در این دو نرم‌افزار در طی چند ماه آینده در سایر کشورها نیز در دسترس قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا