اخبار

امکان تماس تصویری به اینستاگرام افزوده شد

اینستاگرام (instagram) بروزرسانی جدیدی را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرده است که در این نسخه شاهد قابلیت‌های جدیدی هستیم. یکی از این قابلیت‌ها امکان تماس ویدیویی است که از طریق آن می‌توان با کاربران اینستاگرام به صورت خصوصی یا گروهی تماس برقرار کرد. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم.
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که بنابر اعلام رسمی، این سرویس ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. این حجم از محبوبیت باعث شده که ارزش این کمپانی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شود. این سرویس روز گذشته بروزرسانی جدیدی را منتشر کرده که در آن شاهد قابلیت‌های جدیدی هستیم. از جمله ویژگی‌های نسخه جدید اینستاگرام می‌توان به امکان مکالمه ویدیویی از طریق بخش دایرکت اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توان با یک کاربر خاص یا گروه به صورت چهره به چهره مکالمه کرد. برای استفاده از قابلیت مذکور نیازی نیست که شماره موبایل خود یا طرف مقابل را وارد کنید و همه اتفاقات از طریق پروفایل شما صورت می‌گیرد. اینستاگرام امکان مکالمه تصویری را در نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن خود ارائه کرده است و تمام کاربرانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، امکان برقراری تماس تصویری را دارند.

مطالب مرتبط:

اینستاگرام
برای آغاز یک مکالمه تصویری، باید ابتدا به بخش دایرکت‌ها بروید و پیام‌های مربوط به فردی که قصد برقراری تماس تصویری با وی را دارید انتخاب کنید. حال در بالای صفحه یک آیکون تلفن و یک آیکون دوربین نمایش داده می‌شود که تنها با لمس آن‌ها می‌توانید مکالمه را شروع کنید و گوشی فرد مقابل نیز زنگ خواهد خورد. لازم به ذکر است که کاربران در طول مکالمه می‌توانند صفحه مربوطه را مینیمایز کرده و در اینستاگرام به کار‌های دیگری نظیر پست کردن، انتشار استوری و ارسال پیام بپردازند. البته در کنار تماس تصویری، امکان تماس صوتی نیز برای کاربران فراهم شده و شیوه کار کرد آن نیز نظیر تماس تصویری است و تنها با لمس آیکون تلفن می‌توانید تماس مورد نظر را برقرار کنید.
قابلیت مکالمه تصویری اینستاگرام به کاربران امکان این را می‌دهد که به صورت همزمان با یک یا چهار نفر مکالمه کنند. امکان وارد شدن به مکالمات گروهی از طریق ورود به گروه مربوطه در بخش دایرکت‌ها نیز وجود دارد. در صفحه گروه‌ها اگر آیکون دوربین آبی رنگ بود، تنها کافی است که آن را لمس کنید تا شما نیز به مکالمه گروهی اضافه شوید. با لمس دکمه قرمز رنگ در پایین صفحه نیز می‌توانید از مکالمه تصویری گروهی خارج شوید.
اینستاگرام
در بروزرسانی جدید اینستاگرام، قابلیت دیگری نیز به این سرویس اضافه شده که مربوط به بخش Explore است. حال در بالای این بخش، عنوان‌های مختلفی قرار گرفته که مربوط به کانال‌های گوناگون هستند. محتوای موجود در سربرگ For You مربوط به پست‌هایی است که به آن‌ها علاقه دارید و تمام پست‌های مرتبط در این بخش نمایش داده می‌شوند. سربرگ‌های دیگر این قسمت نیز Art (هنر)، Sports (ورزش)، Beauty (زیبایی) و… هستند که با انتخاب هر کدام از آن‌ها، می‌توان محتوای مربوطه را مشاهده کرد. البته اگر به هر کدام از این سربرگ‌ها علاقه نداشتید، می‌توانید با لمس طولانی آن، گزینه Mute را انتخاب کرده و از نمایشش جلوگیری کنید.
اینستاگرام
در نسخه جدید اینستاگرام افکت‌های دوربین جدیدی نیز به این سرویس اضافه شده‌اند که طراح آن‌ها Ariana Grande، Buzzfeed، Liza Koshy، Baby Ariel و NBA هستند. با مراجعه به این اکانت‌ها می‌توانید افکت‌های جدید را مشاهده کنید. نسخه جدید اینستاگرام از امروز برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در حال انتشار است و کاربران ایران نیز این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. با ورود به بخش اپلیکیشن‌های خود در گوگل پلی و آیتیونز می‌توانید این نسخه جدید را دریافت و روی دستگاه خود نصب کنید. نظر شما در خصوص قابلیت‌های جدید اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا