اخبار

انتشار گزارش مالی اپل به تعویق افتاد

به گزارش فون‌آرنا، این غول فناوری مقرر بود که گزارش درآمد سه ماهه دوم مالی خود را در روز دوشنبه ۲۵ آوریل منتشر کند. انتظار می‌رود که این گزارش شامل تعداد آیفون‌های فروخته‌شده توسط شرکت اپل در سه ماهه دوم مالی (از ژانویه تا مارس) باشد که البته کاهش فروش در مقایسه با همین زمان در سال گذشته را نشان داده و این موضوع برای اولین بار در تاریخ اپل رخ می‌دهد.
بعضی تصور می‌کردند که اپل در سه ماهه اول مالی خود نیز فروش تعداد کمتری آیفون نسبت به مدت زمانی مشابه سال گذشته گزارش خواهد کرد و دلیل آن این بود که اپل با یک رکورد بالا، در سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵، ۷۴٫۵ میلیون گوشی فروخته بود، اما این شرکت رکورد خود را با فروش ۷۴٫۸ میلیون آیفون در سه ماهه اول مالی ۲۰۱۶ حفظ کرد و موجب تعجب بسیاری افراد شد.
در سه ماهه دوم مالی ۲۰۱۵،‌ اپل ۶۱٫۲ میلیون آیفون فروخت و این شرکت باید برای حفظ رکورد خود، این عدد را حفظ کند. هرچند بیشتر تحلیل‌گران معتقدند اپل نسبت به این رقم سقوط کوتاهی خواهد داشت. اوایل سال جاری، تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که اپل برای دومین سه ماهه مالی ۲۰۱۶، فروش ۵۴٫۶ میلیون آیفون را اعلام می‌کند.
در حالی که برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی خود را تغییر دادند (آیفون SE شرکت اپل در آخرین روز سه ماهه ارائه شد و بنابراین تاثیر آن در بهترین حالت اندک است) اما هنوز هم به نظر می‌رسد که اپل برای سه ماهه خود از ژانویه تا مارس، نسبت به زمان مشابه سال گذشته، کاهش فروش را گزارش خواهد کرد.
پیش از اینکه شما بخواهید به سراغ نظریه‌پردازها بروید که برای شما توضیح دهند که چرا اپل گزارش خود را یک روز به تعویق انداخت، یک توضیح ساده وجود دارد. روز دوشنبه یادبودی برای بیل کمپبل که در سن ۷۵ سالگی و بر اثر سرطان درگذشته است،‌ برگزار خواهد شد. کمپبل برای بسیاری افراد در اپل یک مشاور فناوری و مربی بود و سرانجام به عضویت هیات مدیره این شرکت درآمد.

 منبع: ایسنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا