آموزش و ترفنداخبار

انتقال فایل از اندروید به آیفون

انتقال اطلاعات از گوشی های هوشمند اندرویدی به گوشی آیفون یکی از معضلات اساسی کاربران هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید از نسل آیفون است. چرا که شرکت اپل قابلیت دریافت و انتقال اطلاعات با سیستم عامل های دیگر را به کاربران خود غیر ممکن اسخته است ، این موضوع زمانی اهمیت می یابد که شما می خواهید اطلاعات موجود در گوشی قدیمی اندرویدی تان را به گوشی جدید آیفون انتقال دهید ، شاید در نگاه اول این کار برای شما غیر ممکن به نظر آید. در این مقاله سعی خواهیم کرد این مشکل را برای شما حل کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انتقال فایل از اندروید به آیفون

در این مقاله ما جامع ترین روش ها رو برای انتقال فایل از اندروید به iOS رو به شما آموزش خواهیم داد. برای اینکار دو روش وجود دارد ، یک روش استفاده از حساب جیمیل شما که اندرویدتان به آن متصل است ، و روش دوم استفاده از یک نرم افزار کاربردی برای انتقال فایل از اندروید به آی اوس است.

روش اول استفاده از حساب جیمیل برای انتقال فایل از اندروید به آیفون

در روش نخست استفاده از حساب جیمیل شما است ، سیستم عامل اندروید قابلیت های بسیاری را به کاربران خود ارائه می نماید ، یکی از این کاربرد ها امکان پشتیبان گیری حرفه ای از سیستم عامل اندروید و اطلاعات شما در جیمیل می باشد. شما با اتصال گوشی یا هر دستگاه اندرویدی تان به حساب جیمیل تان می توانید از اطلاعات خودتان پشتیبان گیری نمایید و همیشه یک نسخه از اطلاعاتتان در حساب جیمیل ذخیره شده باشد.
و اما بریم سراغ بحث اصلیمون ، چگونه فایل از جیمیل برای انتقال فایل ها به آی اوس استفاده نماییم ؟
گام نخست : برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات سیستم عامل اندروید در گوشی رفته و گزینه Accounts شرا انتخاب کنید و از بین ابزار های مورد نظر گوگل را انتخاب کنید.
 
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
در این حالت حساب جیمیل مورد نظرتان را طبق تصویر انتخاب نمایید .
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
حالا تصویر زیر برای شما نشان داده خواهد شد و اطلاعاتی که نیاز به پشتیبان گیری دارید رو باید در این قسمت تیک بزنید . و اطلاعات کامل شده رو ذخیره نمایید. حالا کارمون توی دستگاه اندرویدی تموم شد بریم سراغ تنظیمات آیفون !
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
در گوشی آیفونتون برید به بخش تنظیمات و گزینه Mail, Contacts, Calendars رو در آیفون انتخاب کنید . حالا این اطلاعات براحتی از طریق جیمیلتون قابل انتقال به آیفون خواهد بود .
 
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
حالا گزینه Add Account رو انتخاب نمایید.
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
از بین گزینه های به نمایش گذاشته شده گوگل را انتخاب کنید .
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
در صفحه باز شده اطلاعات جیمیلتان را وارد کنید تا حساب جیمیلتان در آیفون باز شود.
انتقال فایل از اندروید به آی اوس
حالا در صفحه باز شده همگام سازی های مورد نظرتون رو بزنید تا تمامی اطلاعات موجود در حساب جیمیلتان از اندروید گوشی قبلی در آیفون جدیدتان اعمال شود. این روش را بصورت برعکس هم می توانید انجام دهید ، براحتی این عملکرد قابل اجرا می باشد .
 

روش دوم برای انتقال اطلاعات به کمک نرم افزار

انتقال فایل از اندروید به آی اوس توسط زاپیا
خب الان موقع انتقال فایل بین دو دستگاه اندرویدی و آیفون است ، برای این کار یک تیم توسعه نرم افزاری ابزاری را برای انتقال اطلاعات به کمک وای فای گوشی ارائه کرده است که بهترین روش برای انتقال فایل از اندروید به آیفون یا از آیفون به اندروید است. این نرم افزار زاپیا نام دارد که یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها در دنیای اندروید و آی اوس است ، این نرم افزار دارای سه ورژن ویندوز ، اندروید و آی اوس است که می توانید در بین این سه سیستم عامل به انتقال اطلاعات بپردازید.
برای این کار شما ابتدا باید نسخه های اندروید و آی اوس نرم افزار زاپیا را دانلود و نصب نمایید ، پس از نصب دو روش برای انتقال فایل وجود دارد ، ۱- می توانید به کمک یک مودم وای فای به عنوان واسط برای انتقال فایل استفاده نمایید که کار سختی نیست باید دو دستگاه به مودم وای فای متصل شود و سپس زاپیا را در دو دستگاه اجرا نمایید تا دو دستگاه همدیگر را در پیدا کرده و جفت شوند. پس از جفت شدن دو دستگاه براحتی می توانید هر فایلی را بین آی اوس و اندروید تبادل کنید.
۲- اگر شما مودم وای فای ندارید زاپیا فکر این موضوع را هم برای شما کرده است ، برای اینکار شما باید یک Wifi Hotspot دو دستگاه را به هم متصل کنید. در این حالت باید در هر دو دستگاه اندروید و آی اوس به بخش تنظیمات رفته و در قسمت Wireless & Networks گزینه More را انتخاب نمایید ، بعد از آن وارد   Tethering & Portable Hotspot را انتخاب نمایید و Portable Wi-Fi Hotspot را تیک زده و روشن نمایید. سپس به Portable Wi-fi Hotspot Setting رفته و تنظیماتی مورد نظرتان را در این قسمت انجام دهید (از قبیل ساخت پسورد و نام اکانت). حال با دستگاه ای او اس به بخش تنظیمات رفته و از بخش Wifi روی اکانت وای فایی که با دستگاه اندرویدی درست کردید کلیک کرده و رمزی که در دستگاه اندرویدی ایجاد کرده اید را بزنید.
پس از اتصال دو دستگاه اندروید و آی اوس به یکدیگر وارد زاپیا شده و بدون خون و خون ریزی روی فایل های مورد نظر برای انتقال کلیک کرده و به دستگاه دیگر انتقال دهید. جالب بود؟ به نظر من روش بسیار راحتی برای انتقال فایل از اندروید به آی اوس و بالعکس است.
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا