اخبار

اندروید اوریو در ۲۰ شهریور به روی نکسوس ۶ پی خواهد آمد

اندروید اوریو به تازگی منتشر شده است و طبق اعلام گوگل ابتدا گوشی های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال این اندروید را دریافت خواهند کرد. حال مشص شده که گوشی نکسوس ۶ پی نیز یکی دیگر از گوشی هایی است که این اندروید را دریافت می کند.
در جدول زمان بندی مشخص شده برای به روز رسانی اندروید اوریو برای گوشی های مخصوص گوگل، تاریه ۲۰ شهریور ماه برای عرضه اندروید اوریو روی نکسوس ۶ پی معرفی شده است.
باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا هفته آینده چه پیش خواهد آمد.یکی از مسائل مهم به وجود آمده این است که شاید در عرضه این اندروید روی نکسوس ۶ پی تاخیر بیفتد. همانطور که روی عرضه اندروید نوقا در سال گذشته شاهد بودیم احتمال تاخیر نیز در این اندروید بالا است.
نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید از نظر طراحی، تفاوت چندانی با اندروید ۷.۰ نوقا ندارد اما قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌ها، «Notifications Dots» است که می‌تواند هشدارهای اخیر را به شکل ساده‌تری به اطلاع کاربر برساند. در صورت دریافت هشدار از یک برنامه، یک علامت «دایره‌ای شکل» روی آیکون آن ظاهر می‌شود و با نگه‌داشتن انگشت برای چند ثانیه روی آیکون برنامه، می‌توان از آخرین هشدارها مطلع شد؛ ضمن اینکه حالت مذکور اجازه دسترسی سریع‌تر به برخی از ویژگی‌های یک برنامه را به کاربران می‌دهد.
اندروید اوریو همچنین اجرای دو برنامه را در کنار یکدیگر امکان‌پذیر خواهد کرد؛ این قابلیت که «Picture in Picture» نامیده می‌شود با حالت «Split View» در سیستم‌عامل اندروید نوقا متفاوت است. به کمک ویژگی «تصویر در تصویر» می‌توانید یک برنامه مانند پخش‌کننده ویدیو را به‌صورت هم‌زمان با برنامه پیام‌رسان یا … روی گوشی خود اجرا کنید؛ البته، پخش‌کننده ویدیو در کادری کوچک در کنار برنامه اصلی نمایش داده خواهد شد تا فضای زیادی اشغال نکند.
از جمله قابلیت های دیگر برای اندروید اوریو استفاده این ورژن نرم افزار از سیستم ها و تکنیک های مصرف بهینه باتری فوق العاده قوی است که می توان از آن به عنوان یک سیستم استثنایی در گوشی های جدید نام برد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا