اخبار

اندروید اوریو AOSP برای گلکسی اس ۹ ساخته خواهد شد

اندروید اوریو AOSP برای گلکسی اس 9 ساخته خواهد شد

اعضای توسعه دهندگان XDA پیشرفت هایی را با جدیدترین تلفن های همراه هوشمند سامسونگ ایجاد کرده اند. تلفن های همراه هوشمند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس اولیت تلفن های همراه هوشمند سامسونگ بودند که از اندروید اوریو به صورت خام بهره مند می شدند. این به معنای آن است که این دو تلفن همراه هوشمند در واقع اولین دستگاه های پشتیبانی کننده از Project Treble نیز خواهند بود.
لازم به ذکر است که هدف Project Treble این است که هسته سیستم عامل اندروید را از اصلاحات OEM جدا کند و به این ترتیب به مشکل سراسری تکه تکه شدن فریم ور که از ابتدای وجود دستگاه های اندرویدی وجود داشت خاتمه دهند. البته جالب است بدانید که سامسونگ به کمک Project Treble خواهد توانست تا به روز رسانی های اندرویدی جدیدی را برای این دو تلفن همراه هوشمند خود عرضه کند. علاوه بر این، تستری در توسعه دهندگان XDA موفق شد که تصویر کلی سیستم Project Treble را بر روی دستگاه های گلکسی اس ۹ راه اندازی کند. نسخه Exynos این تلفن همراه هوشمند توانست با اندروید ۸٫۰ AOSP بوت شود و وای فای، بلوتوٍ، ان اف سی، حسگر اثر انگشت، دوربین و دیتای تلفن همراه نیز به خوبی کار می کردند. این پیشرفت در مقایسه با رام AOSP که هم اکنون برای گلکسی اس ۸ در دسترس است از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.
با این حال نکته اساسی درباره این اندروید ۸٫۰ AOSP برای گلکسی اس ۹ این بود که حسگر چشم آن کار نمی کرد و این امر نیز ممکن است به خاظر این باید که به احتمال زیاد این نسخه از حسگرهای زیستی پشتیبانی نمی کند. البته در آینده ممکن است شخصی قادر باشد تا فریم ورک مورد نیاز برای حسگر چشم را نیز استخراج رده و آن را در اندروید AOSP وارد کند که البته صحبت در این باره از انجام آن بسیار راحت تر است. با این وجود باید دید که در آینده چه پیشرفت هایی در این رابطه انجام خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا