اخبار

اندروید پی احتمالا از نوار وضعیت آیفون ایکس کپی برداری کرده است

همواره بین کاربران اندروید و آی او اس بحث زیاد است و بسیاری از هر دو گروه معتقدند که از یکدیگر کپی برداری کرده اند. اما به تازگی طی تحقیقاتی مشخص شده که اندروید پی از نوار ژست روی صفحه نمایش آیفون ایکس کپی برداشته.
به تازگی تصاویر جدیدی از دکمه های ناوبری اندروید پی منتشر شده که شباهت زیادی به نوار ژست حرکتی آیفون ایکس دارد. هر چند که بسیاری از کاربران اندرویدی معتقدند که این نوار ارتباطی به آیفون ایکس ندارد و طرح مجزا است.
البته گوگل در این وضعیت موضع خود را تغییر داد و طراحی رابط کاربری این نوار وضعیت را عوض کرد. اما در این فاصله عده‌ای موفق شدند از تصویر قبلی اسکرین‌شات بگیرند و آن را با نوار ژست حرکتی آیفون ۱۰ مقایسه کنند.

مطالب مرتبط:

البته به نظر می رسد که گوگل در آینده نزدیک نوار ژست حرکتی مخصوص به خود را راه اندازی خواهد کرد اما تا آن زمان باید ببینیم ان شرکت چه در ذهن دارد.
هنوز مشخص نیست که آن نوار کوچک مربوط به ژست حرکتی چگونه کار می‌کند؛ یعنی نمی‌دانیم مثلا سوایپ به بالا مثل آیفون ۱۰ کاربر را به صفحه‌ی اصلی هدایت می‌کند یا مثلا فهرست اپلیکیشن‌ها را پیش رو قرار می‌دهد. احتمالا ماه آینده و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل اطلاعات بیشتری از این ویژگی مطرح خواهد شد.
اندروید پیالبته از سوی دیگر امکان ایجاد نرم افزاری بریدگی بالای صفحه به اندروید پی اضافه می شود، که این هم به نوعی کپی برداری است. هر دو ویژگی مورد بحث در نتیجه‌ی استفاده از نمایشگرهای جدید و تمام‌صفحه به وجود آمده‌اند. ناوبری بر پایه‌ی ژست حرکتی ممکن است به‌زودی جایگزین ناوبری بر پایه‌ی لمس دکمه‌ی فیزیکی یا مجازی شود. کافی است کمی با آیفون ۱۰ کار کنید تا دلیل این جایگزینی را متوجه شوید.
هرچند که این کپی برداری ها همیشه به جای خود باقی بودهف مثلا این‌که سیستم اعلان‌ها در آی‌اواس مانند اندروید سازمان‌دهی شود یا اندروید قابلیت‌هایی از آی‌اواس مانند AirDrop را به سبک خود ارائه دهد، تنها باعث بهبود تجربه‌ی کاربری هر دو دسته از کاربران می‌شود.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا