اخبار

اندروید گو نسخه سبک و ویژه‌ای از اندروید برای بازارهای رو به توسعه

اندروید گو

سیستم عامل اندروید بدون شک محبوب‌ترین سیستم عامل همراه در تمامی جهان به حساب می‌آید ولی به نظر می‌رسد که شرکت گوگل برنامه‌هایی برای عرضه یک نسخه جانبی از سیستم عامل‌های همراه را دارد که بازارهایی را هدف گرفته است که برای اندروید رقابت ساز نخواهد بود. این سیستم عامل که اندروید گو (Android Go) نام دارد، قرار است تا شرایطی متفاوت را در بازار رقم بزند.

مسلما یکی از اهداف اصلی از ساختن اندروید گو مورد هدف قرار دادن بازارهای رو به رشد است. اندروید گو را می‌توان نسخه‌ای اختصاصی شده از اندروید O برای دستگاه‌های با مشخصات و سخت‌افزار نه‌چندان قوی و متناسب با پهنای باند ضعیف این کشورها دانست.

اندروید گو برای استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌هایی با یک گیگابایت حافظه داخلی و یا کمتر طراحی شده است که تنها ۵۱۲ مگابایت از رم را مورد استفاده قرار می‌دهد. این نسخه از اندروید برای کاهش مصرف باتری و بالا بردن مدت زمان کارکرد آن در حین اجرای روان برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متفاوت بر روی این سری از دستگاه‌ها بهینه‌سازی شده است.

همچنین نسخه‌ای شخصی‌سازی شده از گوگل پلی استور بر روی دستگاه‌های مجهز به اندروید گو قرار خواهد گرفت که می‌تواند نرم‌افزارهای شخصی که برای این نرم‌افزار طراحی شده‌اند را به نمایش در بیاورد. این نرم‌افزارها به‌گونه‌ای طراحی و شخصی‌سازی شده‌اند که حداکثر ۱۰ مگابیت از حافظه داخلی را پر می‌کنند و همچنین مصرف باتری و حجم مورد نیاز آن‌ها از حافظه تلفن همراه هوشمند نیز بسیار محدود است؛ بنابراین می‌توان به‌نوعی این نسخه از نرم‌افزارهای را نسخه کم‌حجم مناسب برای اندروید گو در نظر گرفت.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در کشورهای در حال توسعه از این سیستم عامل استقبالی شایان توجه به عمل بیاید. البته هنوز برنامه‌ریزی زمانی دقیق نحوه عرضه این تلفن همراه هوشمند به کاربران مناطق مختلف جهان اعلام نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا