اخبار

اندروید L مشکل دوربین نکسوس ۵ را در تخیله زود هنگام باتری، به طور کامل رفع خواهد کرد.

شاید به خاطر داشته باشید که در اسفند ماه گزارش هایی در مورد مشکلات باتری نکسوس ۵ بر روی وب قرار داده شد که نشان می داد مسئله ای منجر به تخلیه زود هنگام باتری حتی در زمان آماده به کار در این اسمارت فون می شود. اندکی بعد مشخص شد که این مشکل از mm-qcamera-daemon process است که اجرای آن برای فعالیت دوربین گوشی لازم بود اما زمانی که دوربین غیر فعال می شد، این بخش کماکان CPU را درگیر کرده و همین امر باتری تلفن را تخلیه می کرد.
در همان زمان بود که یک از مدیران اجرایی پروژه های گوگل برنامه Skype را مورد سرزنش قرار داده و اعلام نمود که آپدیت جدید این برنامه برای اندروید، با فراخونی دائم mm-qcamera-daemon در گوشی هایی با اندروید خالص، موجب درگیر شدن CPU می شود و راه حل هایی برای خلاص شدن از دست این مسئله مطرح شد. اما با وجود این راه حل ها مشکل باتری نکسوس برای عده ای زیادی کماکان ادامه داشت تا اینکه در نسخه ۴.۴.۳ اندروید تغییراتی در بخش دوربین داده شد که این مشکل را برای کاربران بسیاری از بین برد هر چند گزارش هایی مبنی بر تخلیه غیر عادی باتری نکسوس همچنان به گوش می رسید.
اما خبر خوب این است که این مسئله در حال حاضر در لیست تغییرات AOSP در نسخه آینده قرار گرفته که با توجه به ارتقا کامل یک نسخه از اندروید، می توان نتیجه گرفت زمانی که اندروید L برای استفاده عمومی آماده شود، این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد. ما نیز امیدواریم که در نهایت از بین رفتن کامل این مسئله، استفاده لذت بخش تری از گوشی هوشمند را برای کاربران نکسوس ۵ رقم بزند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا