اخبار

اندروید O یا اندروید اوریو وارد می شود

پس از ماه ها انتظار سر انجام اندروید O یا اندروید اوریو به انتشار می رسد. گوگل برای بهره‌گرفتن از هیاهوی به‌وجودآمده در خصوص خورشید‌گرفتگی کامل، عرضه‌ی عمومی اندروید اوریو را با آغاز این پدیده‌ی سماوی هم‌زمان کرد. اندروید اوریو در ابتدا در ماه مارس و در قالب یک نسخه‌ی پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان منتشر شد و همانند نسخه‌های پیشین اندروید، این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل نیز از زمان انتشار اولیه، تغییرات کوچک و بزرگ متعددی را تجربه کرده است.
پیش‌نمایش چهارمی که گوگل از اندروید ۸.۰ برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد، بسیار به نمونه‌ی نهایی نزدیک بود و قابلیت‌هایی مانند تصویر در تصویر، مدیریت پیشرفته‌ی اعلان‌ها و به‌روزرسانی اخیر کتابخانه‌ی اموجی سازگار با Unicode 10 را در بر داشت. علاوه‌بر ویژگی‌های یادشده، اندروید اوریو از قابلیت Neighborhood Aware Networking بهره می‌برد و به لطف اعمال محدودیت‌های جدید روی تسک‌های پس‌زمینه، مدیریت انرژی بهتری نیز خواهد داشت.
پیکسل، پیکسل ‌سی، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی، بلافاصله نسخه‌ی هشتم از سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد؛ اما از دستگاه‌هایی انتشار اندروید اوریو برای آن‌ها تایید شده است (زمان دقیق مشخص نیست)، می‌توان به نوکیا ۳، ۵، ۶ و ۸، وان‌پلاس ۳، ۳ تی و ۵ و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ اشاره کرد. جدیدترین محصولات سامسونگ و سونی نیز مانند گلکسی‌های سال ۲۰۱۷ سامسونگ و محصولات سری اس ۷ به‌همراه اکسپریا ایکس، ایکس‌زد، ایکس‌‌ای ۱ و نسخه‌های متعدد آن‌ها نیز به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا