ریپورتاژ آگهی

اهمیت سرعت سایت در سئو

اهمیت سرعت سایت در سئو
در سال ۲۰۱۰ گوگل رسماً اعلام کرد که از سرعت سایت به عنوان ابزاری برای رتبه‌بندی سایت ها استفاده خواهد کرد و از آن زمان تاکنون گوگل به شدت تأکید دارد که بالا بردن سرعت سایت شما نقش مهمی در رتبه‌ی سایت شما دارد.
در این مقاله آموزش سئو به یکی دیگر از مهمترین تکنیک های سئو میپردازیم ؛ با ویرلن همراه باشید :
گوگل در ابتدا ابزار PageSpeed را برای توسعه‌دهندگان بهبود عملکرد سایت راه‌اندازی کرد و در ادامه پروژه‌ی سرعت‌ بخشیدن به صفحات موبایل را به منظور بالا بردن سرعت سایت‌ در موبایل طراحی نمود. گوگل برای کمک به متخصصان سئو به تازگی ابزار دیگری به نام  Think with Google را راه‌اندازی کرده که اقدام به سنجش پاسخگو بودن سایت به عنوان یکی از پارامترهای سرعت سایت می‌کند.
این کاملاً مشخص است که گوگل به دنبال بالا بردن سرعت سایت شماست اما تا چه میزان سرعت، مورد تأیید گوگل است؟
متأسفانه در جامعه‌ی متخصصین سئو سایت ، تعاریف زیادی درباره‌ی سرعت سایت آورده شده است و تعریف دقیقی از آن ارائه نشده است. اما با توجه به نظرسنجی که توسط یک آکامی معتبر انجام گرفت مشخص شد که تقریباً نیمی از کاربران سایت انتظار دارند که سایت شما در کمتر از ۲ ثانیه باز شود. اگر سایت بیش از ۳ ثانیه طول بکشد تا باز شود، کاربران به احتمال زیاد از آن صرف نظر خواهند کرد.
این یک لزوم است که برای موفقیت در سئو باید بر روی سرعت ساعت خود تمرکز کنید. البته نه تنها برای سئو که به عنوان یک ابزار ارتباطی باید اقدام به بالا بردن سرعت سایت خود بکنید. در یک نظرسنجی مشخص شد که تقریباً ۷۹ درصد از خریداران اینترنتی که با سرعت ضعیف سایت مواجه شده‌اند برای خرید مجدد به آن سایت باز نگشته‌اند.
بالا بردن سرعت سایت یک موضوع حیاتی برای سئو شماست و بهتر است برای موفقیت در این موضوع تلاش کنید.
 

نکاتی برای بالا بردن سرعت سایت

  • از io برای بهبود عکس استفاده نمایید.

یکی از بیشترین حجم‌ها را در هر سایتی عکس‌ها به خود اختصاص داده‌اند. راهکاری که می‌تواند به بالا بردن سرعت سایت شما کمک کند فشرده‌سازی عکس‌هاست. یکی از بهترین ابزارها برای سایت‌های وردپرس ابزار Kraken.io است که بصورت خودکار همه‌ عکس‌های شما را فشرده می‌کند. این ابزار هم‌چنین از قابلیت API برای فشرده‌سازی عکس‌ها برای سایت‌های غیر وردپرسی استفاده می‌کند.
 

افزونه افزایش سرعت سایت برای سئو
افزونه افزایش سرعت سایت برای سئو
 

  • استفاده از مرورگر Caching 

ذخیره ‌سازی مکانیسمی است برای ذخیره‌ی موقتی داده‌هایی مانند صفحات HTML تا استفاده از پهنای باند را کاهش دهد. فعال سازی مرورگرCACHING کار بسیار ساده‌ای در وردپرس می‌باشد، درست مانند استفاده از پلاگین‌هایی هم‌چون W3 Total Cache و WP Super Cache .

  • شبکه تحویل محتوا

یک CDN شبکه‌ای از سرورهای موجود در جهان است. وقتی بازدیدکنندگان به سایت شما در سترسی پیدا می‌کنند در واقع دارند سایت شما را از نزدیک‌ترین سرور به موقعیت جغرافیایی شما باز می‌کنند و این به منظور بالا بردن سرعت سایت شما است.
CDN  راهکار ساده ، تأثیرگذار و سریع‌ برای بالا بردن سرعت سایت شماست . استفاده از افزونه‌های مرورگر مانند YSlow برای تعیین تنگناهای مهم و مشخص کردن اصلاحات مورد نیاز است. این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را به منظور اهداف سئو خود نظارت کرده و بازدید سایت خود را با مرتفع کردن مشکلاتی که باعث کاهش سرعت سایت شما شده بالا ببرید.
برای مطالعه سایر مقالات آموزشی به وب سایت شرکت ویرلن مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا