اخبار

اولین موبایل سری Note اولین موبایل بزرگ تر از ۵ اینچ بود !

در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ زمانی که کمپانی HTC موبایل HD2 را با سایز صفحه نمایش بی سابقه ۴٫۳ اینچی معرفی نمود این اتفاق حرکتی غیر متعارف و عجیب به نظر می آمد تا حدی که حتی برخی کارشناسان بازار این ابعاد صفحه را بزرگ ترین سایز قابل استفاده در اسمارت فون ها می خواندند! با گذشت زمان مشخص شد که این پیش بینی چندان هم صادق نبوده و در حال حاضر نسخه مینی بسیاری از موبایل ها با صفحه هایی در حدود ۵ اینچ راهی بازار می شود.
دیوایسی که در رواج موبایل های با صفحات بزرگ (که این روزها با نام فبلت ها شناخته می شوند) مهم ترین نقش را ایفا نمود اولین نسخه Galaxy Note سامسونگ بود. دیوایسی با صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی ۸۰۰ * ۱۲۸۰ پیکسل که در آن زمان صفحه ای با این ابعاد برای اولین بار در یک موبایل به کار گرفته می شد و بر خلاف انتظار بسیاری در بازار خوش درخشید. این موبایل همچنین اولین موبایل اندروید دارای قلم لمسی قرار گرفته در بدنه بود.
فروش Galaxy Note که در اول سپتامبر ۲۰۱۱ معرفی شد تا ماه مارس از مرز ۵ میلیون دستگاه گذشت تا کاربران به تولید کنندگان ثابت کنند که این تصمیم سامسونگ حرکتی صحیح و مطلوب بوده است. Note II در سپتامبر ۲۰۱۲ با صفحه ۵٫۵ اینچی اچ دی وارد بازار شد و در سال ۲۰۱۳ هم نوبت به Note 3 رسید تا با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی فول اچ دی قدم دیگری در باب گسترش فبلت ها بردارد. Note 4 ابعاد صفحه مشابهی داشت اما رزولوشن QHD آن کیفیت تصویر را به سطح جدیدی رساند.
در Note 5 سایز و رزولوشن تصویر نسبت به نسل قبل تغییری نداشت و حال انتظار می رود که کمپانی سامسونگ نسل جدید سری نوت که نه با نام Note 6 بلکه با نام Note 7 معرفی خواهد شد را در ماه آگوست سال جاری وارد بازار کند و گفته شده است که صفحه نمایش این محصول نیز ۵٫۷ یا ۵٫۸ اینچی QHD خواهد بود. به نظر می آید که کره ای ها که در واقع مبدع فبلت ها به شمار می آیند و همواره پرفروش ترین فبلت های جهان را تولید نموده اند همچنان با استقبال کاربران در این بخش روبرو باشند.
 
منبع : آل دیجیتال

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا