اخبار

اپلیکیشن داخلی ایمیل در ویندوز ۱۰ برای دسترسی به جیمیل بلاک شده است

گوگل و مایکروسافت رقبای سرسختی برای یکدیگر هستند و واضح است که ارتباط چندان دوستانه ای با یکدیگر ندارند. به خصوص اگر به این قضیه واقف باشیم که این دو شرکت در چند زمینه مختلف مثل سیستم عامل های کامپیوتری(سیستم عامل های کروم در برابر ویندوز)، موبایل (اندروید در برابر ویندوز فون/ ویندوز ۱۰ موبایل)، موتور جستجو(گوگل در برابر بینگ) و غیره در حال رقابت هستند. اما حالا به نظر می رسد که این روابط نه چندان دوستانه در مسایل دیگری مثل دسترسی اپلیکیشن ها نیز نمود پیدا کرده است.
با وجود همه این رقابت ها آیا تلاش های گوگل باید تا جایی گسترش پیدا کند که به خودش اجازه دهد دسترسی به برخی از سرویس های مایکروسافت را بلاک کند؟ بر اساس گزارشی از سوی NPU، به نظر می رسد که گوگل اپلیکیشن داخلی ایمیل در ویندوز ۱۰ را بلاک کرده تا نتواند به جیمیل دسترسی داشته باشد. مدت هاست که دسترسی به جیمیل از طریق اپلیکیشن داخلی ایمیل با مشکل روبرو نبوده و یا حداقل از زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شده چنین اتفاقی سابقه نداشته است. اما به نظر می رسد که اخیراً گوگل دسترسی به جیمیل از طریق اپلیکیشن داخلی ایمیل ویندوز را بلاک کرده چون بر این باور است که این اپلیکیشن از امنیت مناسبی برخوردار نیست.
 

جیمیل

به گزارش NPU، به نظر می رسد که تنها بعد از اجازه دادن به یک اپلیکیشن نه چندان امن برای دسترسی به جیمیل بوده که اپلیکیشن اصلی و داخلی ایمیل دوباره شروع به کار کرده است. مطمئناً این اتفاق برای کاربران پیشرفته تر یک مشکل به حساب نمی آید اما کاربران مبتدی، ممکن است اینطور فکر کنند که اپلیکیشن داخلی ایمیل دیگر کار نمی کند و هیچ کار دیگری از دست آنها بر نمی آید.
هنوز مشخص نیست که این روند بلاک شدن در کدام مناطق اتفاق افتاده است و یا شاید هم این مشکل تنها یک خطای سهوی بوده که گوگل آن را از روی عمد انجام نداده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا