اخبار

اپل برنامه‌ای برای ساخت نسخه سرامیکی آیفون ۸ ندارد

چند هفته قبل، Brian Roemmele در مطلبی به دلایل ساخت نسخه‌ی سرامیکی آیفون ۸ توسط اپل اشاره کرده بود. برایان با اینکه از میزان استحکام و سختی سرامیک زیرکنیوم صحبت کرده بود، از طرف دیگر به پتنت‌های اپل اشاره کرد بود که ادعای وی را تایید می‌کنند.
 
برایان گفته بود که:

سرامیک زیرکنیا استحکام و سختی مکانیکی زیادی را در دمای اتاق از خود نشان می‌دهد. سرامیک زیرکنیوم نسبت به دیگر سرامیک‌ها از سخت شکست بیشتری برخوردار است و سختی آن، مشخصات مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی باعث می‌شود بهترین گزینه برای استفاده در فشار بالا باشد.
 

در ظاهر توضیحات برایان رومله کاملا درست است به ویژه وقتی می‌دانیم حداقل سه نسخه‌‌ی آخر آیفون‌های اپل طراحی ظاهری و کیفیت ساخت نسبتا مشابهی دارند. گفته می‌شود آیفون جدید کاملا متفاوت خواهد بود و از مواد بسیار پیشرفته ساخته می‌شود که مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد.
اما برای آنهایی که از شنیدن خبر تولید نسخه‌ی سرامیکی آیفون ۸ شگفت‌زده شده‌اند، باید بگوییم که بهتر است واقع‌بین باشند. درواقع می‌توان مطمئن بود که آیفون ۸ هرگز از سرامیک زیرکنیا ساخته نخواهد شد.
اوایل هفته‌ی جاری، یکی از طراحان محصولات مختلف به نام Greg Koenig از Atomic Delights در مطلب خود با جزئیات کامل درباره‌ی مواد بکار رفته در تولید آیفون ۸ صحبت کرده و معتقد است که اپل یک بار دیگر برای ساخت آیفون آتی خود سراغ مواد آشنا خواهد رفت. به طور خلاصه باید بگوییم وی معتقد است که نسخه‌ی سرامیکی آیفون به زمانی دیگر موکول خواهد شد.
با توجه به فرایندهای تولیدی اپل، می‌بینیم که کوپرتینونشین‌ها تاکنون نسخه‌ی سرامیکی اپل واچ را در رنگ سفید تولید کرده‌اند. Koenig این گونه توضیح می‌دهد تصور اینکه اپل بتواند همین فرایند را بدون اطلاع دیگران برای آیفون جدید تکرار کند خیلی احمقانه است و کاملا غیرعملی به نظر می‌رسد.
 
او می‌گوید:

فرایندی که آنها شرح می‌دهند با دقیت زیادی پیاده شده است و به دلیل ماهیت طراحی که در آن سرامیک سبک مهندسی را از مواد دیگر با تولید ساده تقلید می‌کند، احتمالا به سختی فقط بتوانیم ساعت هوشمند سرامیکی اپل را در بازار پیدا کنیم. در واقع، اگر بخواهیم این سبک و حجم تولید را در مقیاس آیفون و چرخه‌های زمانی معرفی و تولید آن تصویر کنیم، اپل به کوره‌ای در اندازه‌ی دو برابر زمین فوتبال و ۳۶ ساعت زمان کار برای هر آیفون سرامیکی نیاز دارد. از طرف دیگر برای دو ساعت ماشین‌کاری به منظور طراحی کیس نهایی، اپل باید به جای ۲ هزار دستگاه از ۲۵۰ هزار ماشین CNC استفاده کند. ضمن اینکه برای ۲ ساعت کار دستی و تراشکاری برای مستحکم‌کردن بدنه و جلادادن آن نیز باید ۲۰۰ هزار نیروی کار جدید استخدام شود.
 

به علاوه تولید انبوه میلیون‌ها تن سرامیک برای میلیون‌ها آیفون به قدری زمان‌بر است که قطعا تا زمان معرفی آیفون ۸ امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت. از طرفی یافتن شرکتی برای ساخت کارخانجات و دستگاه‌ها در ابعاد بزرگ برای تراش سرامیک در آیفون‌ها بدون سه تا چهار سال زمان برای هر شرکتی غیرممکن است.
از طرفی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در زمان اوج تولید آیفون، یک میلیون دستگاه از این گوشی را در روز تولید می‌کند که عملا تولید این رقم با استفاده از سرامیک غیرممکن است.

منبع bgr
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا