اخبار

اپل تلاش می کند راز قفل گشایی آیفون توسط FBI را پیدا کند

حال که اف بی آی بدون کمک اپل به روشی برای قفل گشایی آیفون ۵c تروریست سن برناردینو دست پیدا کرده، این نهاد امنیتی در مرکز توجهات قرار گرفته است ، بسیاری از سازمان های امنیتی در آمریکا از اف بی آی در بازکردن قفل آیفون های مجرمین درخواست کمک کرده اند. برای مثال، اداره پلیس شهر کانوی در ایالت آرکانزاس قصد دارد از اف بی آی برای باز کردن قفل یک آیفون و ایپاد تاچ یک متهم به قتل کمک بگیرد. اما اپل نیز در این میان بیکار ننشسته و قصد دارد سر از کار این نهادهای امنیتی در بیاورد.
صرف نظر از اینکه اف بی آی چه پاسخی به درخواست اپل برای افشای روش قفل گشایی از این آیفون می دهد، برخی رسانه ها اعلام کرده اند اپل به زودی متوجه خواهد شد که اف بی آی از چه طریقی به این روش دست پیدا کرده و طی یک بروزرسانی امنیتی نرم افزاری، این راه نفوذ را مسدود می کند. به احتمال زیاد اف بی آی موفق شده به حفره ای امنیتی در سیستم عامل iOS دست پیدا کند و اپل قصد دارد این مساله را هرچه زودتر برطرف کند، چرا که اگر دست هکرها به چنین حفره امنیتی برسد، اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر آیفون در سراسر جهان در خطر خواهد بود. در واقع، به همین دلیل بود که تیم کوک مدیرعامل اپل تا این اندازه با همکاری با اف بی آی در این زمینه مخالف بود.
قرار است به زودی دادگاهی در نیویورک به بررسی آیفون ۵s یک قاچاقچی موادمخدر بپردازد و اپل این شانس را دارد که طی این دادگاه، از روش دستیابی اف بی آی به این اطلاعات آگاه شود. پیش بینی می شود وکلای اپل از همه توان خود برای آگاهی از این روش اف بی آی در این دادگاه استفاده کنند.
برخی از کارشناسان بر این باورند که شرکت سلبرایت، تولیدکننده ماشین هایی با کاربرد انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر به اف بی آی در این پرونده کمک کرده است. درست در همان روزی که اف بی آی اعلام کرد موفق شده قفل آیفون این تروریست را باز کند، برخی خبرگزاری ها از عقد قراردادی به ارزش پانزده هزار دلار بین اف بی آی و شرکت سلبرایت خبر دادند.
با این اوصاف، به نظر می رسد دعوا بر سر این پرونده به این زودی ها به پایان نخواهد رسید و اپل همچنان باید برای حفاظت از حریم شخصی کاربرانش به سختی تلاش کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا