اخبار

اپل به دنبال جذب ۶۲ میلیون کاربر آی او اس در هند

باید این موضوع را قبول کرد که بازار هند به اندازه‌ی چین اهمیت پیدا کرده و اپل نیز به این امر آگاه است. به همین منظور قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری و همچنین برنامه‌های هدفمند، به دنبال جذب میلیون‌ها کاربر آی او اس در هند باشد.
اگر به یاد داشته باشید در گذشته نیز اپل با China Mobile قراردادی بست تا فروش آیفون در کشور چین را تضمین کند. این کمپانی حدس زده بود که به‌زودی بازار چین به قدرت بالایی رسیده و با گرفتن جایگاه ایالات متحده‌‌ی آمریکا، تبدیل به برترین بازار برای فروش آیفون خواهد شد. این اتفاق افتاد و با توجه به گزارش مالی سال ۲۰۱۵، چین تبدیل به جایگاهی شد که بیشترین فروش آیفون را داشته و به شمار کاربران آی او اس افزوده است.
با توجه به گزارش ماه گذشته‌ی اپل که در مورد سه ماهه‌ی اول سال بود می‌شد رشد ۵۶ درصدی فروش آیفون را در هند مشاهده کرد. این در حالی است که متوسط درآمد سالانه‌ی قشر متوسط هند معادل ۱,۵۰۰ دلار آمریکا برآورد شده است. همین امر به ما ثابت می‌کند که چرا اکثر کاربران هندی به سمت تلفن‌های هوشمند زیر ۱۵۰ دلار می‌روند و همچنین دلیل اینکه چرا آیفون ۵ اس (iPhone 5s) که ۳۰۰ دلار قیمت دارد در هند فروش بالایی داشته است.
طبق گفته‌های پایپر جافری، محقق جین مانستر (Gene Munster)، اپل می‌تواند چیزی در حدود ۶۲ میلیون کاربر آی او اس را در هند برای خود فراهم کند؛ چیزی که تقریبا می‌تواند ارزش بازار هند را به سطح بازار چین برساندم. زمانی‌ که تیم کوک، مدیر عامل اپل، برای ملاقات با نخست وزیر هند به این کشور سفر کرده بود نیز علاقه‌ی خود را برای باز کردن فروشگاه‌های فیزیکی در هند ابراز کرد.
هرچند یکی از مسئولین دولت هندوستان که نام وی فاش نشده گفت که این فروشگاه‌ها نیز باید زیر نظر برنامه‌ی «تولید هندوستان» بوده و حداقل ۳۰ درصد از محصولات فروخته شده در آن‌ها باید ساخت هند باشد. همین امر سبب می‌شود تا برنامه‌ی فاکسکان برای احداث کارخانه‌های تولید قطعات آیفون در هند، منطقی به نظر رسیده و در صورت عملی شدن آن، دیگر موضوع ذکر شده نه تنها یک مشکل نخواهد بود بلکه به بقای اپل در بازار هند کمک شایانی خواهد کرد؛ زیرا محصول تولید همان کشور نه تنها می‌تواند بازار هند را تغذیه کند بلکه به‌صورت رسمی و یا غیر رسمی به کشور‌های همسایه مانند ایران وارد شده و در نتیجه برای اپل به‌صورت مستقیم و یا غیر مستقیم سودآور خواهد بود.
جالب است بدانید که هند کشور بزرگ و پهناوری است که جمعیت بسیاری دارد؛ اما از این جمعیت ۱٫۲۵ میلیارد نفری، تنها ۱۵ درصد آن‌ها دارای یک گوشی هوشمند هستند. این در حالی است که ۵۸ درصد از مردم ۱٫۳۷ میلیارد نفری چین از یک تلفن هوشمند بهره می‌برند. گفته شده که سال گذشته‌ی میلادی اپل توانسته ۵۶ میلیون تلفن هوشمند در چین و تنها ۴ میلیون موبایل در هند به فروش رساند.
این تحلیلگر در ادامه گفته است که اگر اپل بتواند سهم خود در بازار هند را به ۳ الی ۵ درصد افزایش دهد می‌تواند بالغ بر ۱۰ میلیون کاربر جدید اضافه کند و اگر بتواند این میزان را به میزان سهمی که در بازار چین دارد برساند می‌تواند تا ۶۲ میلیون کاربر آی او اس برای خود کسب کند.
تیم کوک در سفری که به هند داشته گفته است که قیمت آیفون در هند کاهش خواهد یافت، او همچنین گفته که این به معنی افت کیفیت محصولات نبوده و اپل هیچگاه کیفیت را فدای کمیت و درآمد نخواهد کرد. اپل پیشنهادی نیز به دولت هند مبنی بر عرضه‌ی محصولات دست دوم به هند داد که گویا این پیشنهاد توسط مسئولین هند رد شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا