اخبار

اپل واچ پرفروش ترین ساعت هوشمند است

تحقیقات جدید Kantar Wordpanel نشان می دهد که اپل واچ بازار جهانی ساعت های هوشمند را در ماه های می و جولای امسال را تحت سلطه خود داشته است. ساعت هوشمند پوشیدنی اپل ۳۳٫۵ درصد از بازار ساعت های هوشمند در آمریکا و ۳۱٫۸ درصد از بازار ساعت های هوشمند را در چهار کشور بزرگ قاره ی اروپا یعنی آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا را در اختیار دارد. علاوه بر این Kantar اعلام می کند که ۴۷ درصد از ابزارهای پوشیدنی که در آمریکا فروخته شده مربوط به ساعت های هوشمند بوده است و این عدد زمانی جالب تر می شود که ابزارهای پوشیدنی بسیار محبوبی در حوزه ی سلامت و تناسب اندام فعالیت می کنند.
در حالی که افزایش علاقه ی مشتریان به ساعت های هوشمند بسیار خبر خوبی برای فعالان این حوزه است که این شرکت ها در تلاش هستند تا تمایل به این ساعت ها را در میان کاربران افزایش دهند زیرا واقعیت این است که هنوز هم بازار ساعت های هوشمند کوچک است.
ظاهرا تنها ۴٫۷ درصد از آمریکایی ها و ۳٫۲ درصد از اروپایی ها یک ساعت هوشمند دارند. به استناد آمار های شرکت Kantar ابزارهای پوشیدنی به صورت کلی ( شامل بند های تناسب اندام، تنظیم کننده های خواب و لوازم های جانبی مشابه و … ) در بین کاربران آمریکایی ۱۵٫۲ درصد و در بین کاربران اروپایی ۸٫۱ رشد داشته است.
در حالی که هیچ نشانه ای از تغییرات عمده مشاهده نمی شود ۹٫۳ درصد از آمریکایی ها و ۱۱٫۳ درصد از انگلیسی ها در حال بررسی و قصد خرید یک ابزار پوشیدنی در ۱۲ ماه آینده را دارند. این خرید ممکن است یک ساعت هوشمند نباشد، به عنوان مثال طبق یک تحقیقات دیگر به وسیله ی IDC مشتریان علاقه مند به خرید بند های تناسب اندام و سایر لوازم پوشیدنی اساسی هستند. آن ها مزایایی از جمله قیمت به صرفه تر و دسترسی بیشتر و داشتن یک هدف مشخص در خرید ابزارهای پوشیدنی دنبال می کنند.
از این رو اپل بر روی تناسب اندام و ورزش در اپل واچ سری ۲ تمرکز می کند که اضافه کردن ویژگی هایی مانند GPS و ضد آبی می تواند در این زمینه تصمیمات هوشمندانه ای باشد. از آن جایی که مشتریان علاقه مند به وسایل کنترل کننده ی تناسب اندام هستند، ویژگی های مبتنی بر ورزش و سازمان دیده ی اپل واچ سری ۲ ممکن است آن ها را به خرید یک ساعت هوشمند ساخت شرکت اپل به عنوان یک ابزار پوشیدنی مجاب کند.
منبع : phoneArena   

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا