اخبار

اپل به کپی برداری از شرکت چینی متهم شد !

به نظر می رسد شرکت اپل در ساخت و طراحی محصولات خود از پتنت های طراحی یک گوشی هوشمند متعلق به شرکت چینی بایلی سوء استفاده کرده است و به همین دلیل سازمان حفاظت از حقوق معنوی در چین قصد دارد فروش گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس را در این کشور ممنوع کند. این حکم فعلأ نهایی نشده و قرار است دادگاه تجدید نظر حکم نهایی را اعلام کند.
به عقیده سازمان حفاظت از حقوق معنوی چین، شکل و طراحی آیفون ۶ و ۶ پلاس کاملا از روی گوشی بایلی ۱۰۰c کپی شده است، در حالی که این طرح قبلا توسط بایلی به ثبت رسمی رسیده بوده است. در بخشی از بیانیه این سازمان آمده: “گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس اپل تفاوت های جزئی با گوشی بایلی ۱۰۰c دارند. این تفاوت ها آنقدر کوچک اند که عمده مشتریان متوجه آنها نمی شوند. در نتیجه، این پرونده در دسته موارد نقض حق معنوی قرار می گیرد.”
این تصمیم درست زمانی اتخاذ شده که اپل نهایت تلاش خود را برای ورود به بازار چین به عنوان یکی از قدرتمندترین بازارهای گوشی های هوشمند بکار بسته است. با این حال، بروز چنین اتفاقی قطعا خبر خوشایندی برای این شرکت نخواهد بود، به ویژه وقتی به تلاش های اپل و سایر شرکت های پیشگام در دنیای فناوری همچون سامسونگ برای ثبت پتنت های خود در آمریکا و جلوگیری از متهم شدن به چنین اقداماتی نگاهی بیاندازیم. در حالی که عمده توجه این شرکت ها در زمینه ثبت پتنت ها در بازار آمریکا است، بروز چنین اتفاقی در چین می تواند ضربه سنگینی به اعتبار و سود آنها وارد کند.
این نخستین باری نیست که اپل با مشکلات حقوقی در چین دست و پنجه نرم می کند. این شرکت پیش از این نیز از ارائه سرویس های آیبوکز و آیتونز در این کشور منع شده بود.
 

apple
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا