اخبار

اچ‌تی‌سی استفاده از تبلیغ اجباری در تلفن‌های کاربران را تکذیب کرد

مشکل ویژه اچ‌تی‌سی

امروزه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده به سراغ تبلیغات رفته‌اند تا بتوانند از طریق این کار به‌صورت جانبی درآمدی ویژه را داشته باشند. اولین نمونه این کارها را می‌توان در نصب اجباری نرم‌افزارهای غیرقابل پاک کردن بر روی تلفن‌های همراه مشاهده کرد ولی در سال گذشته این روش‌ها پیشرفته‌تر و البته برای مشتریان عذاب‌آورتر شده‌اند.

چند روز پیش به‌روزرسانی جدیدی برای نرم‌افزار TouchPal (نرم‌افزار کیبورد مورد استفاده در جدیدترین تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی اچ‌تی‌سی) عرضه شد و به دنبال آن برخی از کاربران تلفن همراه هوشمند اچ‌تی‌سی ۱۰ بنرهای تبلیغاتی‌ای را در کیبورد به‌روزرسانی شده خود مشاهده کردند.

درحالی‌که کمپانی یاد شده از این نرم‌افزار برای نمایش تبلیغات استفاده کرد اما تبلیغات ارائه شده در پی کسب درآمد برای این کمپانی نبود زیرا به‌محض این‌که اخبار مربوط به این تبلیغات در اینترنت پخش شد، اچ‌تی‌سی قول داد که به‌سرعت این مشکل را حل کند.

این شرکت در این بیانیه اعلام کرد که:« برخی از کاربران اچ‌تی‌سی به دلیل یک اختلال گزارش‌هایی درباره مشاهده تبلیغات بر روی کیبورد تلفنشان ارائه کرده‌اند. این امر به‌هیچ‌عنوان تجربه مورد انتظار ما نبود و ما به دنبال آن هستیم که این خطا را به‌سرعت درست کرده و تبلیغات را به‌سرعت حذف کنیم.»

بااین‌حال هم‌اکنون ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران با چنین مشکلی روبرو نشده بودند هنوز نمی‌توان گفت که آیا این کمپانی به قول خود عمل کرده است یا خیر. از طرفی جنب‌وجوش‌های اچ‌تی‌سی از زمان انتشار پرچم‌دار جدید خود یعنی اچ‌تی‌سی U11 بسیار زیاد شده است اما مشکلی ازاین‌دست می‌تواند به‌راحتی اعتبار این کمپانی را زیر سوال برده و آن را در لیست سیاه خریداران قرار دهد. بااین‌وجود خبر خوب این است که این مشکل به اچ‌تی‌سی U11 راه نیافته است.  به این ترتیب تنها زمان مشخص خواهد کرد که شرایط این شرکت تایوانی در بازار به شکل رقم خواهد خورد و برای پی بردن به میزان صحت گفته‌های مدیران این شرکت تنها باید به انتظار بنشینیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا