اخبار

اچ‌تی‌سی بخش تلفن همراه خود را نخواهد فروخت

اچ‌تی‌سی بخش تلفن همراه خود را نخواهد فروخت

اچ‌تی‌سی

در طول چند روز اخیر شایعه‌های متعددی منتشر شده‌اند که خبر از تلاش شرکت اچ‌تی‌سی برای فروش واحد تولید تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت می‌دهند ولی مسئولان این شرکت نسبت به این شایعه‌ها عکس‌العمل نشان داده و آن‌ها را بی‌اساس خواندند.

سخنگوی اچ‌تی‌سی در یک مصاحبه دراین‌باره گفت: «ما به‌شدت این شایعات را تکذیب می‌کنیم» این ماجرا از جایی شروع شد که یک منبع خبری چینی اعلام کرد که شرکت‌های چینی در حال مذاکره با اچ‌تی‌سی هستند زیرا این شرکت قصد دارد تا برای جلوگیری از ورشکستگی به سراغ فروش شاخه تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود برود.

همچنین منبع اولیه این شایعه، دلیل دیگر این کار را تمرکز کامل این شرکت بر روی سیستم واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو دانسته بود. این شرکت خوش‌نام در طول چند سال اخیر ازنظر مالی در شرایط چندان مساعدی قرار نداشته است و آمار فروش این شرکت در ماه می نشان از افتی ۶۴ درصدی در فروش تلفن‌های همراه آن‌ها داشته است.

در شایعات یاد شده اشاره شده بود که موسس اچ‌تی‌سی که شر وانگ (Cher Wang) نام دارد، آماده فروش این کمپانی در بهار سال آینده است و در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه هیچ محصولی با این برند نخواهیم بود. بااین‌وجود تکذیب محکم سخنگوی این شرکت، شرایطی متفاوت را نشان می‌دهد.

تحلیل ثانویه برخی از کارشناسان این است که این تکذیب تنها به دلیل از دست ندادن بازار فعلی به علت ایجاد ترس در میان کاربران، انجام شده است و ممکن است در پشت پرده، فرایند فروش اچ‌تی‌سی واقعا در جریان باشد. با تمامی این تفاسیر حتی اگر جریان فروش این شرکت صحت داشته باشد، بازهم زمان‌بندی احتمالی اعلام شده برای آن نادرست است زیرا این کمپانی برنامه عرضه تلفن همراهی جدید در ماه مارس سال آینده را به‌صورت رسمی اعلام کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا