اخبار

اکسپریا Z5 تبلت از برنامه تولید سونی خارج شده است

سونی قصد دارد فرآیند تولید اکسپریا Z5 تبلت و اکسپریا Z5c تبلت را متوقف کند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که در این مقاله از موبایلستان به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.
آخرین تلبتی که کمپانی سونی معرفی کرد در سال ۲۰۱۵ بود و این محصول اکسپریا Z4 تبلت نام داشت. بعد از حدود ۳ سال فاصله، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بودند که کمپانی سونی قصد دارد دو محصول جدید در سری تبلت‌ها را با نام‌های اکسپریا Z5 Tablet و اکسپریا Z5c Tablet در تابستان امسال روانه بازار کند. اما اخبار جدید مدعی شده‌اند که سونی از این تصمیم خود کناره گیری کرده است.

مطالب مرتبط:

گفته می‌شد که اکسپریا Z5 تبلت با نمایشگری ۱۰ اینچی روانه بازار خواهد شد و نسخه کوچک‌تر آن نیز با نام اکسپریا Z5c تبلت نمایشگری ۸ اینچی خواهد داشت. همچنین بر اساس روند تبلت‌های قبلی سونی، انتظار می‌رفت که این محصولات از پردازنده‌های کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ بهره ببرند. باید توجه داشت که میزان فروش تلفن هوشمند پرچم‌دار سونی (اکسپریا XZ2) چندان نتوانسته انتظارات این کمپانی را برآورده کند و به همین دلیل کمپانی مذکور تولید تبلت‌های فوق را متوقف کرده تا بتواند روی تلفن‌های هوشمندش تمرکز کند.
اکسپریا Z4 تبلتاخیرا کمپانی سونی برنامه تجاری خود را تا سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و مدعی شد که از طریق این برنامه تجاری قصد دارد تولیدات خود را ساده‌تر کرده و به سود بیشتری برسد. همچنین لازم به ذکر است که بازار تبلت‌ها در طول چند سال گذشته به دلیل وجود سری آیپد اپل به خوبی اشباع شده است و این سری محصولات اپل نیز توانسته‌اند فروش خوبی را تجربه کنند. سونی نیز قصد داشت محصولاتی بالارده و گران قیمت را روانه بازار تبلت‌ها کند. آمار‌ها نیز حکایت از آن دارند که میزان تمایل مشتریان به خرید تبلت‌ها به صورت چشمگیری کاهش یافته است. با این اوصاف تصمیم سونی مبنی بر توقف تولید تبلت‌های جدید تاحدودی منطقی به نظر می‌رسد.
حال باید منتظر باشیم و عملکرد سونی را در زمینه تلفن‌های هوشمند مشاهده کنیم. این شرکت قصد دارد تمرکز ویژه‌ای روی تلفن‌های هوشمند خود انجام دهد و نتیجه این موضوع تنها با صبر و گذشت زمان قابل درک خواهد بود. تکنولوژی ۵G در حال فعالیت است و کمپانی کره‌ای سونی نیز باور دارد که این تکنولوژی می‌تواند فروش تلفن‌های هوشمند را همانند گذشته افزایش دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا توقف تولید اکسپریا Z5 تبلت و اکسپریا Z55c تبلت را کاری منطقی می‌دانید؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا