آموزش و ترفنداخبار

اگر می‌خواهید آیفون سریع‌تری داشته باشید بخوانید

 

انتشار بنچمارک Geekbench از آیفون 6S با پردازنده سه هسته‌ای,بنچمارک Geekbench,آیفون 6S,آخرین خبر بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,آخرین خبر درباره بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,واقعه بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,سایت خبری موبایلستان

حتما بارها شما هم با مشکل پر بودن آیفونتان مواجه شده اید ، بهتر است بدانید وجود این مشکل ناشی از افزایش کَش (Cache) در پردازنده آیفون/آیپد شما می باشد. بدین منظور به دلیل عدم وجود چنین سیستم جامعی توسط اپل، یا باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید یا با استفاده از روش های زیر، دستگاه اپلی را سریع نمود.
فایل های کش می توانند در برنامه های آیفون، نظیر سافاری که برای سایت های مشاهده شده، و سرعت بخشی به تجربه مرور اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند، یافت شوند. البته با وجود صرفه جویی در بارگزاری سریع فایل ها (توسط فایل های هم اکنون بارگزاری شده)، این مقدار فایل می توانند حجم ذخیره سازی آیفون را کاهش دهند.
البته کش فقط مختص بروز کردن اینترنت نیست؛ هنگامی که یک اپ را دانلود می کنید، حجم ابتدایی آن فایل را مشاهده می کنید که این حجم به مرور زمان و استفاده از آن افزایش می یابد. هر برنامه ای که نصب می کنید این پتانسیل را داراست.
بد نیست بدانید که فایل های کش، معمولا با تنها یک اپ عملکرد را تحت تاثیر قرار نمی دهند، زیرا طراحی شده تا یک برنامه را سرعت بخشی کند. البته شاید… زیرا گاهی نیاز به پردازش و مدیریت سیستم دارد. به هر حال در این نوشته به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه کش مرورگر ها و برنامه ها را حذف نموده و سرعت را مجددا به اوج برسانید.
پاکسازی کش Safari
برای این کار به تنظیمات بروید
۱) Settings>Safari
۲) در پایین صفحه Clear History and Website Dataرا انتخاب نمایید.
۳) با لمس Clear History and Data of Safari این خواسته را تائید کنید.

با انتخاب این گزینه، تمامی تاریخچه، کوکی ها و دیگر داده های جستجو در مرورگر تان از بین می رود. به عبارت دیگر، اطلاعات پیش ورود کاربری، وب سایت های مراجعه شده و کش دیگر وجود ندارد. سافاری اکنون یک مرورگر جدید خواهد بود، درست مانند زمانی که اولین بار آن را باز کردید.
پاکسازی کش برنامه ها
به طور کلی هیچ گزینه ای برای پاک سازی جداگانه اپ ها به جز پاک کردن کامل آن از دستگاه نمی باشد. مگر این که تولید کننده این ویژگی را در برنامه اش گنجانده باشد.
بهترین راه برای پاک کردن کش iOS استفاده از یک برنامه شخص ثالث، به نام Battery Doctor (به رایگان) می باشد. ابتدا برنامه را نصب کنید سپس مراحل زیر را طی نمایید؛
۱) به پوشه کش برنامه ها بروید و برای رسیدن از تب Junk در منوی پایین استفاده کنید.
۲) به آسانی بر روی دکمه Clena Up Cache لمس نمایید.
۳) پیام احتیاطی را که نمایان می شود در صورت امکان کاملا مطالعه نمایید و سپس با لمس Clean آن را تائید نمایید.

اکنون کش برنامه که شامل اطلاعات ذخیره شده از جمله پیشرفت های بازی هاست پاک می شود. پس از اتمام، Battery Doctor به شما اطلاع رسانی می کند.
پاک سازی حافظه آیفون
دیگر امکانی که Battery Doctor فراهم می کند همین گزینه می باشد. می توانید از این ویژگی برای افزایش سرعت آیفون و آیپد استفاده نمایید، مخصوصا زمانی که حجم حافظه تان به شدت کاهش یافته است.
توجه: از این ویژگی به مدت های خیلی کوتاه استفاده ننمایید، زیرا تعدادی از برنامه ها و پروسه ها برای بارگزاری مجدد خود تلاش می کنند، که این بارگزاری مجدد موجب کاهش میزان باتری می شود.
آسان ترین روش پاکسازی کش
یک برنامه دیگر به نام CacheCleaner وجود دارد که می تواند هم بر روی دستگاه های جیلبریک شده و هم جیلبریک نشده ایفای نقش کند. این برنامه که به Cydiaدسترسی دارد، می تواند کش هر برنامه را به طور مجزا پاک نماید که شما را از استفاده از Battery Doctor یا نرم افزار های رایانه ای آسوده می کند.
پس از نصب، و پذیرفتن ریسک های احتمالی، از مراحل زیر برای اتمام کار استفاده نمایید؛
۱) به Settings>General>Usage>Manage Storage بروید.
۲) یک برنامه را انتخاب کرده و بر روی Clear App’s Cache را لمس نمایید.
پس از طی کردن این گام ها، آیفون شما باید سریع تر عمل کند. البته لزوما نه مثل روز اول اما بهبود های موثری را به نمایش می گذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا