اخبار

ایسر از گوشی هوشمند لیکویید Z6 و Z6 پلاس رونمایی کرد

شرکت ایسر امروز در کنفرانس در حال برگزاری در نمایشگاه IFA 2016 برلین از یک گوشی هوشمند میان رده تحت عنوان Liquid Z6 و یک گوشی تقریبا بالارده با نام Liquid Z6 Plus رونمایی کرد. هر دو گوشی هوشمند از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو بهره‌مند هستند.

گوشی لیکویید Z6 پلاس جالب‌تر از Z6 است. این گوشی نسبتا باریک و شیک بوده و مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی است. به علاوه، قاب پشتی گوشی هوشمند Z6 پلاس به طور کامل از فلز براق ساخته شده است. این گوشی از یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۶۷۵۳ مدیاتک که در فرکانس ۱.۳ کلاک شده بهره می‌برد. حافظه‌ی رم آن هم ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده است. گوشی یاد شده همچنین دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و درگاه کارت میکرو SD به منظور توسعه دادن میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. عمر باتری این گوشی به خاطر استفاده از یک باتری ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی، باید قابل توجه باشد. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن هم ۵ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. شرکت ایسر (Acer) از یک حسگر اثر انگشت هم برای تایید هویت بایومتریک در این گوشی استفاده کرده است.
گوشی هوشمند لیکویید Z6 کوچک‌تر از برادر خود بوده که از یک نمایشگر ۵ اینچی و بدنه‌ی پلاستیکی بهره می‌برد. سخت‌افزار این گوشی هم شامل پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۶۷۳۷ مدیاتک با سرعت کلاک ۱.۲۵ گیگاهرتز، ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. خوشبختانه این مدل هم دارای درگاه کارت میکرو اس‌دی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. گوشی هوشمند لیکویید Z6 مجهز به دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی است. قطعا دوربین جلویی آن مورد پسند طرفداران عکاسی سلفی نخواهد بود. ظرفیت باتری این گوشی تقریبا نصف برادر بزرگ‌تر خود بوده و ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. گوشی لیکویید Z6 از رزولوشن نمایشگر ۷۲۰p بهره می‌برد.
هر دو گوشی یاد شده برای عرضه در قاره‌ی اروپا، آفریقا و خاورمیانه در نظر گرفته شده است. در جریان کنفرانس، هیچ حرفی در مورد عرضه در ایالات متحده به میان نیامده و بعید است که این دو گوشی در آمریکا عرضه شوند. به عنوان مثال، گوشی لیکویید Z5 هیچ وقت در بازار آمریکا عرضه نشد. گوشی هوشمند لیکویید Z6 با قیمت ۱۱۹ یورو تقریبا معادل با ۱۳۰ دلار آمریکا در ماه نوامبر (آبان) عرضه خواهد شد. گوشی لیکویید Z6 پلاس هم با قیمت ۲۵۰ یورو که تقریبا معادل ۱۸۰ دلار آمریکا می‌شود، در ماه دسامبر (آذر) برای رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند وارد بازار خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا