اخبار

ایسوس به دنبال حضور نیرومند در بازار واقعیت مجازی

ایسوس به دنبال حضور نیرومند در بازار واقعیت مجازی

ایسوس

کمپانی ایسوس هم‌اکنون در حال جستجو برای بهترین تامین کننده سخت‌افزار برای دستگاه‌های واقعیت مجازی HMD خود است و بنابر گزارش‌های اخیر تامین کننده پنل‌های صفحه نمایش این دستگاه‌ها کمپانی سامسونگ بوده و همچنین شرکت‌های تایوانی نیز موظف به تولید OEM آن هستند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از این هستند که تقاضا برای پنل‌های AMOLED از صنایع HMD به دلیل نازکی، مصرف کمتر باتری و طراحی بهتر آن‌ها نسبت به پنل‌های ال سی دی TFT بیش‌تر شده است. هم‌اکنون کمپانی سامسونگ در میان تولید کنندگان HMD برترین انتخاب برای تامین پنل‌های AMOLED محسوب می‌شود. همچنین در این گزارش‌ها ذکر شده است که افزایش قیمت پنل‌های AMOLED در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی نشان‌دهنده تقاضای زیاد برای آن است.

علاوه بر این تبلیغات پرتکاپوی کمپانی مایکروسافت در زمینه فناوری‌های واقعیت ترکیبی نیز کمپانی‌هایی نظیر ایسر، دل، ایسوس، اچ‌پی و کمپانی چینی ۳Glassses را بر آن داشته است تا با سرعتی بیشتر به بازار ورود پیدا کرده و به رقبای جدی برای شرکت‌هایی نظیر سامسونگ تبدیل شوند.

با این حال، دستگاه Gear VR کمپانی سامسونگ در میان دیگر دستگاه‌های واقعیت مجازی با فروش ۴ میلیون دستگاه در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیشترین رقم فروش را تجربه کرده است. همچنین اخیرا سامسونگ نسخه‌ای جدید از Gear VR را با استفاده از فناوری اوکولوس برای سال ۲۰۱۷ میلادی رونمایی کرده است.

این آمار و ارقام نشان می‌دهند که ایسوس در حال ورود به بازاری است که شرایط رقابتی چندان آسانی را برای آن‌ها به ارمغان نخواهد آورد ولی مسئولان این شرکت به دنبال حضور نیرومند در این بازار هستند و شاید سیاست‌های آن‌ها در این بازار نیز مانند بازار تلفن‌های همراه هوشمند بتواند بسیاری از کاربران و متخصصان را شگفت‌زده کرده و شرایطی ویژه را برای این شرکت به همراه بیاورد. درهرحال برای مشاهده وضعیت نهایی این پروژه باید تا سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به انتظار نشست.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا