آموزش و ترفنداخبار

ایمنی اندروید کمتر از آی او اس است !!!

نتایج یک بررسی جدید که توسط دانشگاه کمبریج صورت گرفته، نشان می دهد سیستم عامل اندروید گوگل کماکان امنیت کمتری در مقایسه با iOS دارد.

امروزه ویروس های جدیدی از طریق چت تصویری و پیام های چندرسانه ای برای کاربران ارسال می شوند. این بررسی نشان می دهد گوشی های اندرویدی نکسوس و موتورولا ایمن تر از دیگر مدل های ساخته شده هستند ولی سیستم عامل اندروید به طور کلی یک سیستم عامل ناامن است.

تحقیقات دانشگاه کمبریج همچنین حاکیست ۸۷ درصد از گوشی های اندرویدی در برابر نفوذ بدافزارها آسیب پذیرند. این تحقیق که بودجه آن را شرکت گوگل طراح سیستم عامل اندروید تامین کرده، با بررسی گوشی های آندرویدی ۲۰ هزار کاربر انجام شده است.

برای این کار یک برنامه همراه به نام Device Analyzer بر روی گوشی های مورد بررسی نصب شده و در جریان انجام آن کارشناسان شرکت امنیتی Check Point Software Technologies که با دانشگاه کمبریج همکاری داشتند آسیب پذیری را در گوشی های اندرویدی شناسایی کردند که به هکرها امکان می دهد کنترل گوشی های کاربران را از راه دور در دست بگیرند. حفره امنیتی یادشده تا بدان حد خطرناک است که می تواند گوشی کاربران را به یک ابزار جاسوسی مبدل کند.

برای در امان ماندن از خطرات احتمالی کاربران باید برنامه های مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه PlayStore گوگل خریداری و بارگذاری کنند. البته در مواردی برنامه های PlayStore هم الوده بوده اند، زیرا گوگل برای بررسی میزان امنیت برنامه های موجود در آن چندان حساسیت به خرج نمی دهد.

Geinimi یکی دیگر از بدافزارهای اندرویدی است که در چین فعال شده و از پیچیدگی زیادی برخوردار است. Geinimi در اصل برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران طراحی شده است و می تواند از طریق اتصال با یک سرور از راه دور گوشی را هم کنترل کند.

کارشناسان علت اصلی امنیت بیشتر iOS را فرایند سختگیرانه طراحی برنامه همراه برای آیفون می دانند و لذا اکثر حملات به این سیستم عامل ناکام مانده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا