اخبار

اینترنت فوق سریع از طریق دکل برق در راه است

به تازگی یکی از شرکت‌های مخابراتی به نام “AT & T” به دنبال ارائه اینترنت با روش جدیدی است. این شرکت تصمیم دارد تا اینترنت فوق سریع از طریق دکل برق و به صورت بی سیم به مناطق مختلف ارسال کند.
شرکت AT & T این پروژه را “AirGig” نام‌گذاری کرده و اعلام نمود که اینترنت فوق سریع از طریق دکل برق فعلاً در مرحله آزمایش اولیه بوده و هنوز تاریخ دقیق بهره برداری از آن مشخص نیست. به احتمال فراوان پروژه ایرگیگ در ابتدا در مناطق روستایی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

 
 

اینترنت فوق سریع از طریق دکل برق ارزان‌تر و سریع‌تر از اینترنت‌ بی سیم معمولی است

اینترنت گیگابایتی در مقایسه با پهنای باندی که مردم در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنند بسیار سریع‌تر بوده و سرعت آن تا چند برابر بیشتر از اینترنت معمولی است. شرکت AT & T توضیحات زیادی را درباره چگونگی عملکرد این تکنولوژی ارائه نکرده و تنها به قدرت بالای آن اشاره نمود. آن طور که مشخص است در پروژه ایرگیگ آنتن‌ها به خطوط برق متصل شده و از یک فرکانس موج میلی‌متری برای پخش اینترنت گیگابایتی به دیوایس‌های مختلف استفاده می‌شود.
به گفته مسئولان شرکت AT & T اینترنت فوق سریع از طریق دکل برق و به عبارت دیگر پروژه ایرگیگ نسبت به اینترنت‌ های بی سیم معمولی بسیار ارزان‌تر است. البته این شرکت تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت دارد؛ پیش از این گوگل و فیسبوک نیز در زمینه گسترش اینترنت بی سیم تجربه داشته‌اند.
در حال حاضر این فناوری در روزهای ابتدایی و مرحله آزمایش‌های اولیه به سر می‌برد اما این پتانسیل وجود دارد که با راه اندازی آن، رقابتی بین شرکت‌های مخابراتی برای ارائه پهنای باند به مناطق روستایی و محروم تشکیل شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا