اخبار

اینتل قابلیت Always-On دستیارهای صوتی را به دنیای لپ‌تاپ‌ها می‌آورد

اگر از سیستم‌عامل آی او اس استفاده می‌کنید، احتمالا با قابلیت Hey Siri آشنا هستید؛ کاربران اندروید هم از قابلیتی به نام OK Google برخوردار هستند. این دستیارهای هوشمند صوتی هر دو از یک ویژگی مشترک بهره می‌برند و آن هم این است که قطعه‌ای داخل دیوایس وجود دارد که به طور دائم منتظر دستور کاربر است تا دستیار صوتی را فعال کند. اما این ویژگی هنوز در دنیای لپ‌تاپ ها وارد نشده و حالا اینتل قصد دارد این موضوع را تغییر دهد.
مهم‌ترین مانعی که بر سر راه کمپانی‌های سازنده‌ی لپتاپ قرار دارد این است که با هوشیار بودن دائمی دستیار صوتی، مصرف باتری بشدت افزایش می‌یابد و دیگر حالت‌هایی نظیر حالت Sleep، کاربرد خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل هنوز هیچ لپ‌تاپی از ویژگی Always-On برخوردار نیست و دستیاران صوتی حتما لازم است که توسط کاربر و به صورت دستی در محیط سیستم عامل فراخوانی شوند.
اینتل برای این موضوع راه حلی را اندیشیده است و همکاری جدیدش با Sensory به همین منظور است. در این همکاری قرار است Sensory چیپست‌های تشخیص صدایی تولید کند که مصرف انرژی بسیار کمی دارند، همواره فعال هستند و منتظر دریافت دستور صوتی از طرف کاربر. این چیپست‌ها قرار است با لپ‌تاپ‌هایی که از پردازندههای ساخت اینتل استفاده می‌کنند، هماهنگ شوند. در نهایت این همگام سازی باعث خواهد شد کاربران بر روی لپ‌تاپ خودشان هم بتوانند از دستورهای Always-On بهره ببرند.
ctlgt5kovq2ssg0vscnu
اینتل اعلام کرده است که قادر است قابلیت TrueHandsfree کمپانی Sensory را به پردازنده‌های Skylake، Anniedale، Broxton و Broadwell بیاورد و درصورت تمایل دیگر تولیدکننده‌ها می‌تواند این تکنولوژی را برای آنها نیز عرضه کند تا آنها هم بتوانند آن را در ساخت قطعات خود بکار بگیرند.
روشی که اینتل در پیش گرفته است بسیار مشابه روشی است که اپل برای قابلیت «Hey Siri» ایجاد کرده است. در آی‌دیوایس‌های اپل پردازنده‌ی M9 این وظیفه را برعهده دارد و بدون اینکه انرژی زیادی مصرف کند، همواره برای شنیدن دستور صوتی کاربران آماده است. Sensory نیز تضمین کرده است که همان کیفیت و دقت را به دنیای لپ‌تاپ ها بیاورد.
بنابراین می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد این باشیم که لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌های اپل که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، به قابلیت Always-On مجهز شوند.
منبع: gizmodo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا