اخبار

این کوچکترین پهباد مجهز به دوبین تصویربرداری در دنیا است

این روزها پهبادها از محبوبیت بسیار بالایی میان کاربران برخوردار شده‌اند و همه روزه شاهد معرفی انواع مختلفی از آنها توسط شرکت‌های مختلف هستیم. حالا یک محصول جدید با نام Axis Vidius، با اندازه‌ی بسیار کوچک ۱٫۵-اینچ مربع تولید شده که می‌تواند در کف دست شما جای بگیرد و این پهباد با داشتن دوربین تصویربرداری، می‌تواند با ویدئوهایی با رزولوشن ۴۲۰p را ضبط نماید. شرکت Axis اعلام کرده که پهباد Vidius این شرکت به خاطر وزن بسیار کمی که دارد (در حدود ۰٫۵۵ پوند)، می‌تواند بدون گرفتن مجوز از “اداره هوانوردی فدرال” (به اختصار FAA) مورد استفاده قرار بگیرد.
از ماه دسامبر، FAA کار ثبت‌ نام اینترنتی تمامی پهبادها را آغاز نموده و تمامی افرادی که از ربات‌های مشابه و کوچک و بزرگ نیز استفاده می‌کنند، ملزم به انجام این کار و پرداخت ۵ دلار به منظور حق ثبت نام هستند که البته از بیستم ژانویه این ماه (۳۰ دی ماه)، دیگر نیازی به پرداخت پول نیز نمی‌باشد. جالب است بدانید در دو روز اول آغاز انجام این کار و ثبت نام اینترنتی، بیش از ۴۵,۰۰۰ پهباد به ثبت رسیده است.
اما پهباد جدید Vidius که کاربران می‌توانند بدون نگرانی از کاغذبازی‌های اداری خریداری نمایند، محدودیت‌های خاص خود را دارد. کاربران با یک بار شارژ کردن این پهباد به وسیله‌ی کابل USB که ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، می‌توانند بین ۵ تا ۷ دقیقه پرواز داشته باشند. همچنین امکان ضبط ویدئوها و به اشتراک‌گذاری آنها از طریق WiFi نیز وجود دارد که از ویژگی‌های بسیار خوب این پهباد به حساب می‌آید. کنترل پهباد نیز به وسیله‌ی یک کنترلر با پهنای باند ۲٫۴ گیگاهرتز انجام می‌گیرد و حتی امکان انجام این کار از طریق گوشی‌هوشمند و تبلت نیز وجود دارد.
هم‌اکنون پیش‌فروش این پهباد آغاز شده و به زودی نیز سفارشات در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا