اخبار

این گوشی ها قرار بود لومیا ۷۵۰ و لومیا ۱۰۳۰ مایکروسافت باشند + عکس

اوان بلاس، اخیرا تصاویری از موبایل ویندوزفونی لومیا ۷۵۰ مایکروسافت (Microsoft Lumia 750) و لومیا ۱۰۳۰ (Microsoft Lumia 1030) را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده است. این دو گوشی هیچگاه توسط مایکروسافت معرفی نشدند تا امروز تنها تصاویری از آنها همراه با مشخصات سخت افزاریش به دست ما برسد!
در حالی که مایکروسافت پس از فروش حق امتیاز نوکیا، همچنان هم به فروش برخی از گوشی های لومیا می‌پردازد، به نظر می‌رسد که طرفداران این کمپانی آمریکایی باید خودشان را برای خداحافظی با این سری از گوشی های ویندوزفونی ناموفق آماده کنند. آخرین گوشی لومیا معرفی شده، لومیا ۶۵۰ رده پایین بود که پس از لومیا ۹۵۰، ۹۵۰ ایکس ال و ۵۵۰ در ماه فوریه ۲۰۱۶ روانه بازار شد. لازم به ذکر است که هر سه مدل فوق به جز لومیا ۶۵۰، محصولاتی از سال گذشته هستند.
اما در حالی که طی ۲ سال گذشته منتظر رونمایی از گوشی های لومیا ۷۵۰ (Lumia 750) و لومیا ۱۰۳۰ (Lumia 1030) بودیم، چه سرنوشتی برای این موبایل های ویندوزفونی هیچگاه معرفی نشده رقم خورد؟
پروژه عرضه هر دو این گوشی‌ها به طور کلی توسط مایکروسافت لغو شد؛ با این حال اگر شما کنجکاو هستید که ببینید گوشی لومیا ۷۵۰ از چه ظاهر و مشخصاتی برخوردار بوده، می‌توانید در زیر آن را مشاهده کنید. اوان بلاس (با نام کاربری evleaks) به عنوان یکی از معتبرترین افشاکنندگان حوزه تکنولوژی شناخته می‌شود. وی اخیرا تصاویری واضح از این گوشی معرفی نشده مایکروسافت را با کد نام “Microsoft Giulin” منتشر کرده است.

http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2016/11/The-cancelled-Microsoft-Lumia-750-1-e1478599481321.jpg

http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2016/11/The-cancelled-Microsoft-Lumia-750-e1478599515856.jpg

مشخصات سخت افزاری گوشی لومیا ۷۵۰

به نقل از آخرین اخبار به بیرون درز کرده، گوشی لومیا ۷۵۰ مایکروسافت قرار بود همانند مدل ۶۵۰، از یک صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح ۷۲۰p بهره‌مند باشد. هرچند که با توجه به تصاویر انتشار یافته مشخص است که حاشیه‌های کناری صفحه این گوشی نسبت به مدل ارزان قیمت ۶۵۰ به مراتب کمتر بوده و از ارگونومی بهتری برخوردار است.
این برتری تنها در ظاهر خلاصه نمی‌شود؛ لومیا ۷۵۰ به لطف پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ جای گرفته درون خود، از قدرت بیشتری نسبت به مدل لومیا ۶۵۰ مجهز به اسنپدراگون ۲۱۲ برخوردار است. از دیگر مشخصات این گوشی معرفی نشده باید به وجود ۱ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۸ گیگابایت، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده بر روی قاب جلویی اشاره کرد.

مشخصات سخت افزاری گوشی لومیا ۱۰۳۰

در سمتی دیگر یک گوشی قدرتمند‌تر به نام لومیا ۱۰۳۰ قرار دارد که قرار بود ردموندی‌ها ۲ سال پیش از آن رونمایی کنند. مایکروسافت قرار بود با عرضه این موبایل ویندوزی، معادلات عکاسی با تلفن همراه را به هم بریزد و اتفاقات جدیدی را در دنیای تلفن های همراه رقم بزند. اینک سر نخ‌های بیشتری از این گوشی پیدا شده که نشان می‌دهد لومیا ۱۰۳۰ از یک سنسور دوربین دیوانه کننده ۵۰ مگاپیکسلی PureView همراه با لنز زایس بهره می‌برد.
 
لومیا 750 و لومیا 1030 مایکروسافت
علاوه بر دوربین قدرتمند، لومیا ۱۰۳۰ مایکروسافت از یک صفحه نمایش ۵ اینچی آمولد با وضوح ۱۰۸۰p همراه با رم ۲ گیگابایتی، حافظه ۳۲ گیگابایتی داخلی و همچنین یک اسلات کارت microSD نیز برخوردار است که بدون شک برای یک گوشی سال ۲۰۱۴ می‌تواند کاملا عالی به نظر برسد.
ما دلیل واقعی لغو عرضه این دو گوشی توسط مایکروسافت را نمی‌دانیم؛ اما از اخبار شنیده شده از حوالی این کمپانی ردموندی می‌تواند حدس زد که آن‌ها قصد دارند تمرکز اصلی خود را بر روی گوشی های جدید و قدرتمند ویندوزی به نام سرفیس فون (Surface Phone) بگذارند. گفته می‌شود که این گوشی های هوشمند قطعا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی نخواهند شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا