اخبار

باتری های گرافینی جدید نه تنها سریع تر شارژ می شوند، بلکه دوام بیشتری نیز دارند

هم اکنون مهم ترین محدودیتی که برای برخی از گجت های الکترونیکی مثل گوشی ها، تبلت ها و اسمارت واچ ها وجود دارد، طول عمر باتری آنهاست. مطمئناً در طول این سال ها شاهد افزایش ظرفیت باتری ها بوده ایم و روش های جدیدی برای سریع تر شارژ کردن باتری ها ارایه شده است اما در اکثر موارد هنوز هم زمان زیادی طول می کشد تا بتوان باتری ها را شارژ کرد و این باتری ها اصولاً با محیط زیست سازگار نیستند.
با توجه به نکات منفی بالا، اکنون به نظر می رسد که محققی به نام Han Lin از دانشگاه Swinburne در استرالیا، اقدام به ساخت یک باتری انعطاف پذیر جدید کرده است که ظاهراً نه تنها در عرض چند ثانیه شارژ می شود، بلکه می تواند میلیون ها بار شارژ شود و از لحاظ فنی این یعنی برای همیشه دوام می آورد و از بین نمی رود. جالب ترین بخش باتری های جدید این است که به جای لیتیوم از کربن استفاده می کند که برای محیط زیست بهتر هستند.
این محقق با معرفی کاربردهای گرافین توانسته این اختراع جدید را ثبت کند. سطح مقطع وسیع و بافت لانه زنبوری این مواد باعث می شود که بهترین محیط برای ذخیره سازی انرژی ایجاد شود. همچنین وی با استفاده از پرینتر سه بعدی توانسته گرافین بیشتری را با قیمت بسیار پایین تولید کند که این قیمت در مقایسه با سایر روش های تولیدی قبلی بسیار مقرون به صرفه تر است.
در نتیجه هم اکنون یک باتری همیشه کارآمد که می تواند به سرعت شارژ شود و در عین حال انعطاف پذیر باشد، در اختیار دنیای تکنولوژی قرار گرفته است. انعطاف پذیر بودن مواد گرافینی به این معنی ست که این مواد به صورت بالقوه می توانند در همه زمینه ها مثل صنعت پوشاک، تولید پارچه، بندهای ساعت و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا