اخبار تکنولوژی

سری گلکسی زد ۶ دارای تنها پردازنده اسنپدراگون هستند

به گفته نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ از تراشه اگزینوس خود در سری سری گلکسی زد ۶ استفاده نخواهد کرد. سامسونگ تمام گوشی‌های تاشو خود را منحصراً با تراشه‌های اسنپدراگون تامین کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت بار دیگر از چیپست اسنپدراگون در نسل ششم تاشو استفاده کند.

با این حال، سامسونگ در دو نسل اخیر هم عملکرد و هم بازده انرژی سیلیکون داخلی خود را بهبود بخشیده است و احتمالاً هدف این بوده که کنترل بیشتری بر تجارت گوشی‌های هوشمند خود داشته باشد و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کند.

در واقع، اگزینوس سابقه طولانی در عملکرد اندکی یا بسیار بدتر از همتای اسنپدراگون خود دارد. حالا بالاخره به نظر می‌رسد که اگزینوس به دنبال کوالکام است. گزارش اخیر حاکی از آن بوده که چیپست اگزینوس ۲۵۰۰ آینده از نظر بهره‌وری انرژی بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود. با این وجود، چیپست جدید احتمالاً با سری S25 عرضه خواهد شد و گزینه‌های فعلی برای نسل ششم تاشوها Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 سال گذشته هستند.

با وجود تمام دستاوردها، طبق این نشریه کره‌ای، Samsung MX تصمیم گرفته است تا همکاری با Qualcomm را در مورد گوشی‌های تاشو خود ادامه دهد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ استفاده از چیپست Exynos 2400 موجود در حال حاضر اجتناب می‌کند زیرا این چیپست نیاز به بهره‌وری انرژی را برآورده نمی‌کند. نسل پنجم گوشی تاشوی سال گذشته دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپرساعتی است.

در حالی که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ توانسته است ظرفیت ۳۸۸۰ میلی آمپر ساعتی را در Z Flip 6 قرار دهد که ممکن است آن را به عنوان یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی کند، این هنوز برای یک باتری کافی نیست. چیپست پرچمدار این می‌تواند دلیلی برای اولویت دادن سامسونگ به بهره‌وری انرژی باشد، حتی اگر برای آنها مقرون به صرفه نباشد.

سری گلکسی زد ۶ اسنپدراگونی می شوند

Galaxy Z Fold6 پیشتر در Geekbench ظاهر شده و انتظار می‌رود این گوشی در اواسط جولای عرضه شود. در دیگر خبرها مدتی از عرضه سری گلکسی اس ۲۴ می‌گذرد و در حال حاضر اطلاعاتی در مورد سری گلکسی اس ۲۵ از جمله گلکسی اس ۲۵ اولترا در اینترنت منتشر شده است. طبق شایعات قبلی، سری S25 ممکن بوده باتری انباشته شده را برای چگالی انرژی بالاتر در خود جای ندهد. در مقابل، این سری از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و به طور بالقوه عمر باتری بهتر استفاده می‌کند.

 جدیدترین شایعه‌ای از @ISAQUES81 سه جنبه جدید از سیستم دوربین Galaxy S25 Ultra را به اشتراک می‌گذارد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال آزمایش یک نمونه اولیه از پرچمدار آتی Ultra خود است. به گفته وی، نمونه اولیه S25 Ultra به جای چهار دوربینی که توسط نسل قبلی ارائه شده بود، تنها سه دوربین در عقب دارد. این سه دوربین عبارتند از: تله فوتو اصلی، فوق عریض و تک پریسکوپ.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ ماژول تله فوتو “ضعیف” ۳ برابری را کنار گذاشته و قصد دارد با زوم دیجیتال جبران کند. این شرکت حداقل از زمان قبلی با دوربین‌های زوم آزمایش می‌کرد، جایی که تله‌فوتوی ضعیف ۱۰ مگاپیکسلی ۱۰ برابری را به یک دوربین ۵ برابری ۵۰ مگاپیکسلی کنار گذاشتند. این گوشی در واقع با زوم‌های دوربرد با حسگر ۵ برابری با وضوح بالا و قابلیت‌های هوش مصنوعی که دارند به خوبی عمل می‌کند. استفاده از چیزی مشابه در محدوده ۳ برابری از نظر تئوری به طور قطع غیرممکن نیست.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا