اخبار

بازی «فاویان فنری» اثر جدید سازنده‌ کوهنورد در سبک پلتفرمر اپیزودی معرفی شد

کوهنورد، یکی از بازی‌های ایرانی خوب چند سال گذشته بود که با استقبال قابل قبولی همراه شد. حال فرهود فرمند، سازنده‌ی این بازی مستقل، اثر جدیدش با نام «فاویان فنری» را در سبک پلتفرمر اپیزودی، معرفی کرد.
 
طبق اولین اطلاعاتی که از این بازی کسب کردیم، کاراکتر و نام مخصوص آن به عنوان یک برند در آمریکای شمالی به ثبت رسیده و مراحل پایانی مکاتبات اداری خود را سپری می‌کند. بازی مانند کوهنورد، قرار است از مکانیزم‌های کاملا جدید و خلاقانه‌ای استفاده کند که ارتباط خاصی با روند داستانی خواهد داشت.
 
فاویان فنری، تقریبا جزو اولین بازی‌های پلتفرمی (سکوبازی) خواهد بود که به صورت اپیزودی منتشر خواهد شد. داستان بلند این شخصیت جدید خبر از قصه‌ای منحصر به فرد با دنیاهای بزرگ و متعدد واقعی و خیالی را می‌دهد و برای همین، استودیو مستقل نیو قرار است داستان فاویان را به صورت اپیزودی منتشر کند.
 

Koohnavard
کوهنورد، اثری مستقل از تیم استودیو نیو است که به عنوان برترین بازی سال ۱۳۹۰ مشخص شد.

 
در مورد گرافیک و جلوه‌های بصری بازی، با اینکه هنوز هیچ تصویر یا ویدیویی از محصول منتشر نشده، اما سازنده‌ی بازی وعده داده که این بازی از سبک آثار ۱۶ بیتی قدیمی تبعیت می‌کند.
فرهود فرمند، نویسنده، کارگردان و طراح بازی کوهنورد، مراحل اصلی تولید «فاویان فنری» را که شامل بازینامه، طراحی بازی، برنامه‌نویسی، طراحی هنری و صداگذاری است را به صورت مستقل و انفرادی از سال ۹۳ و پس از وقفه‌ای که در سال گذشته به دلیل درگذشت حامی و شریک استودیو رخ داد، کلید زده شده است.
وی در پاسخ به سوال تک‌شات در مورد پلتفرم‌های مقصد بازی گفت:

بازی در اصل برای پلتفرمهای موبایل طراحی شده ولی انشاءالله آمادگی و قابلیت برای کنترل با گیم پد برای پی سی و کنسولها را خواهد داشت.

 
فرمند در مورد عرضه‌ی این بازی هم به تک‌شات گفت:

سافت ریلیز اون انشاالله در ایران خواهد بود و انتشار اون در خارج از کشور بستگی به بهینه سازی ها بعد از سافت ریلیز، رایزنی با شرکا و ناشرین خارجی خواهد داشت.

گفتنی است که بازی کوهنورد که توسط فرهود فرمند ساخته و شرکت تبیان انتشار آن را برعهده داشت، در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران موفق به کسب تندیس بهترین طراحی بازی و البته، جایزه برترین بازی سال شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا