اخبار

باز نقض پتنت خبرساز شد؛ سامسونگ هواوی را به پای میز دادگاه کشاند

در چند سال گذشته بارها شاهد این بودیم که کمپانی‌های چینی مانند شیائومی، اوپو و هواوی با اتهام نقض پتنت و کپی برداری از طراحی و یا تکنولوژی مواجه شوند. گویا این باز نیز این اتفاق رخ داده و این باز کمپانی کره‌ای سامسونگ، هواوی را به علت نقض پتنت به پای میز دادگاه کشانده است.
جالب است بدانید که پنج سال پیش، این سامسونگ بود که هر بار به خاطر متهم به کپی برداری از اپل می‌شد و حالا به نظر می‌رسد که جای سامسونگ از متهم به شاکی تغییر یافته است.
آنچه مشخص شده این است که سامسونگ گویا به علت نقض پتنت شکوائیه‌ای تنظیم کرده و می‌خواهد از هواوی غرامتی معادل با ۲۴٫۱ میلیون دلار آمریکا بگیرد.جالب است بدانید که این اتفاق در کشور چین، جایی که مرکز اصلی هواوی قرار دارد رخ داده است و اگر مورد تایید قرار گیرد هواوی مجبور می‌شود به ساخت و فروش گوشی هواوی میت ۸ (Huawei Mate 8) و چند مدل از برند آنر پایان دهد.
تنشی که میان هواوی و سامسونگ وجود دارد چیز تازه‌ای نیست و در اوایل امسال نیز کمپانی چینی از سازنده‌ی گلکسی نوت ۷ به خاطر نقض پتنت که در مورد تکنولوژی ارتباطات ۴G، سیستم عامل و رابط کاربری بود شکایت کرد. سامسونگ نیز یک شکوائیه تنظیم کرد و بر علیه هواوی به دادگاه فرستاد تا طبق آن، ادعای خسارت ۱۲ میلیون دلاری کند.
کمپانی کره‌ای درباره آخرین دعوای حقوقی خود با هواوی به خبرگزاری رویترز گفته که با وجود اینکه خواسته است ماجرا به‌صورت مسالمت آمیز برطرف شود اما درنهایت مجبور به متوسل شدن به قانون شده و قصد دارد از متعلقات خود دفاع کند.
با این حساب انتظار می‌رود دعوایی که مشابه با جنگ میان سامسونگ و اپل رخ داده بود میان هواوی و کمپانی نیز شکل گیرد. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا