اخبار

باز هم شکایتی دیگر از کمپانی اپل

باز هم شکایتی دیگر از کمپانی اپل

اپل به‌تازگی توسط یک کمپانی استارت‌آپ میشیگانی در رابطه با ویژگی نظارت بر ضربان قلب ساعت هوشمند خود مورد شکایت قرار گرفته است. این کمپانی که با نام Omni MedSci شناخته می‌شود به‌صورت کلی بر روی لیزرهای مادون قرمز مانند تمرکز است و در طی شکایت خود ادعا کرده است که اپل با عرضه فناوری مربوط به تشخیص ضربان قلب در اپل واچ، ثبت اختراع این کمپانی را مورد تجاوز قرار داده است و به همین دلیل نیز شایسته مجازات خواهد بود.
بر اساس اظهارات این استارت‌آپ، اپل و Omni MedSci در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میلادی برای عرضه سری اول و دوم ساعت یاد شده با یکدیگر همکاری داشته‌اند. در طی این فرایند، هر دوی این کمپانی‌ها بر روی هدفی تحت عنوان شراکت دوگانه کار می‌کرده‌اند اما درنهایت اپل تصمیم گرفت تا هیچ قراردادی را با این کمپانی امضا نکند. با این وجود بعد از این‌که این مذاکرات به پایان رسید، این کمپانی میشیگانی اعدا کرد که اپل فناوری را معرفی کرد که از سه ثبت اختراع این شرکت بدون اجازه آن استفاده کرده است. برای همین نیز، این کمپانی از هم‌اکنون از این غول سیلیکون ولی ادعای خسارت کرده است و امیدوار است تا دادگاه رای مناسبی برای دستورالعملی بر ضد محصولات این کمپانی بدهد.


مطالب مرتبط:


به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که تیم کوک و شرک او اگر قصد برنده شدن در این رقابت را دارند باید با تمام وجود برای آن بجنگد. به‌این‌ترتیب شکایت علیه این کمپانی در دادگاه تگزاس مطرح شده است که پیش از این سابقه سرسختی در ادعاهای مربوط به ثبت اختراع را داشت است. علاوه بر این، کمپانی Omni MedSci را فردی به نام محمد اسلام اداره می‌کند که خود دارای ۶ کمپانی مختلف و ۱۵۰ ثبت اختراع است.
البته این غول سیلیکون ولی هنوز در رابطه با این شکایت اظهارات رسمی‌ای را مطرح نکرده است اما تا زمان این دادگاه تجارت مربوط به این کمپانی به سبک و سیاق قبلی خود ادامه خواهد داشت و این کمپانی بر روی عرضه نسل چهارم از ساعت‌های هوشمند خود تمرکز خواهد کرد که از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و قابلیت‌های بسیار بیشتری بهره‌مند خواهد بود.


مطالعه بیشتر:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا