اخبار

باغ علم کودک با همکاری شهرداری تهران توسط شرکت ال‌جی افتتاح شد

LG Kids Science Hall (باغ علم کودک) افتتاح شد

شرکت ال‌جی با همکاری شهرداری تهران پروژه مشترک باغ علم کودکان در ایران را افتتاح کرد

 
پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶، طی مراسمی با حضور با حضور سفیر کره جنوبی و ایران، نماینده یونسکو و مدیران ارشد شرکت‌های ال‌جی و گلدیران، اهالی رسانه و همچنین شهرداری تهران و باغ کتاب تهران در کتابخانه ملی ایران واقع در تهران،  باغ علم کودک (LG Kids Science Hall) به عنوان یک مرکز مخصوص کودکان مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.
این مرکر آموزشی با مشارکت دو میلیون دلاری شرکت ال‌جی و با الگوبرداری از دیگر مراکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان کره جنوبی و در مساحت ۲ هزار متر مربع در باغ کتاب تهران ساخته شده است.
 
باغ علم کودک با همکاری شهرداری تهران توسط شرکت ال‌جی افتتاح شد
 
در شروع مراسم آقای دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی در ایران ضمن خوشامدگویی به حاضرین و ابراز خوشحالی از افتتاح باغ علم کودک تهران گفت : در سال ۲۰۱۷ ما LG Kids Science Hall  را برای اولین بار در خارج از کشور کره جنوبی، در مجموعه باغ کتاب با همکاری باغ کتاب تهران افتتاح کردیم. این پروژه برای ما ارزش و معنای زیادی داشت. ما مطمئنیم بسیاری از کودکان ایرانی جهان هیجان‌انگیز علم را کشف کرده و باغ علم را با رؤیاهایی برای دانشمند شدن و مهندس شدن ترک می‌کنند. کسانی که در آینده قرار است کارهای بسیار بزرگی برای ما و دنیا انجام دهند.
 
باغ علم کودک با همکاری شهرداری تهران توسط شرکت ال‌جی افتتاح شد
 
بعد از او نوبت به سخنرانی کیم سئونگ هو سفیر کشور کره جنوبی در ایران رسید. وی در سخنان خود تاکید کرد که این تفکر وجود دارد که آموزش و پرورش موتور پیشرفت علم است اما من فکر می‌کنم که موتور واقعی پیشرفت علم رویاپردازی و خلق تصورات است. بزرگترین اختراعات امروزی از یک رویا آغاز شده‌اند. رویاها جزئی از توانایی کودکان امروز ما هستند و کودکانی که در این مرکز حاضر شده و بازی خواهند کرد رویاهایی برای خود خواهند ساخت که اگر این رویاها روزی به حقیقت بپیوندد برای پیشرفت ایران و مردم ایران بسیار مفید خواهد بود. من از شهرداری تهران و شرکت ال‌جی برای ساخت این مرکز و ایجاد این امکانات برای کودکان ایرانی تشکر می‌کنم.
 
باغ علم کودک با همکاری شهرداری تهران توسط شرکت ال‌جی افتتاح شد
 
در ادامه مجید حسینی مدیر باغ کتاب تهران در سخنانی با تشکر از شرکت ال‌جی در مشارکت ساخت این مرکز از سرمایه‌گذاری دو میلیون دلاری شرکت ال‌جی برای ساخت این مرکز و بودجه ۴ میلیون دلاری صرف شده برای ساخت آن از سوی شهرداری تهران خبر داد. مجید حسینی در سخنان خود با اشاره به نقاط ضعف آموزش کودکان در ایران تاکید کرد که مدارس ما به شدت کودکان را را از فرایندهای عملی دور می‌کنند. هدف ما در این مرکز این بوده است که به سراغ مدارس برویم و کودکان را از طریق بازی از طریق کاربرد و نهایتا لذت بردن آنها را درگیر مساله علم و کتاب کنیم.
ایشان اضافه کرد که باغ علم کودک در مساحت۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودک ۷ تا ۱۲ سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد که زیرساختی حدود ۶۵ هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.
وی افزود: هدف اولیه باغ کتاب تاسیس یک مرکز ۴۰ هزار متری فروش کتاب بوده است که ما آن را به یک مرکز ۱۲ هزار متری فروش تبدیل کردیم و به جای باقی آن مجموعه‌هایی اضافه کردیم که هدف آنها فروش کتاب نیست و هدف آنها درگیر کردن کودکان با علم و علاقمند کردن آنها به کتاب و کتاب خواندن است و دیگر بعد از آن تفاوتی ندارد که کتاب را از کجا بخرد. ما در تهران یک میلیون و ۹۰ هزار دانش آموز داریم که اگر هر کدام در سال یک کتاب بخرند تاثیر خوبی در بازار مالی کتاب کشور خواهد داشت. مدیر باغ کتاب تهران در ادامه به تشریح کلی این مرکز و امکانات و قابلیت‌های ایجاد شده در باغ کتاب تهران باری کودکان و نوجوانان پرداخت.
 
باغ علم کودک با همکاری شهرداری تهران توسط شرکت ال‌جی افتتاح شد
 
در ادامه کاوه مفتخری مدیر بازاریابی شرکت ال‌جی به تشریح فعالیت‌های این شرکت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی شرکت ال‌جی در ایران پرداخت.
کاوه مفتخری با معرفی بیشتر باغ علم کودک ال‌جی در باغ کتاب تهران گفت: باغ علم کودک هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند: «یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‏آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر  به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک هست تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏
 
شرکت ال‌جی علاوه بر ارائه همه این خدمات یک روز مخصوص در هر هفته برای برای خیریه‌ها و مدارسی که توان مالی زیادی ندارند در نظر گرفته است. در این روز که LG Day نام دارد این خیریه‌ها و مدارس می‌توانند به صورت رایگان از این مجموع بازدید کرده و کودکان کم بضاعت و محروم را با علم بیشتر آشنا کنند.
 
تصاویری از این مراسم را در زیر مشاهده نمایید :
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا