اخبار تکنولوژی

با به‌روزرسانی جدید One UI 6.1 هوش مصنوعی گلکسی به دستگاه‌های بیشتری می‌آید

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از انتشار به‌روزرسانی جدید رابط کاربری One UI 6.1 خبر داد که قابلیت‌های Galaxy AI را به دستگاه‌های گلکسی بیشتری می‌آورد.

این به‌روزرسانی جدید با شروع انتشار آن از اواخر ماه مارس، در دسترس کاربران دستگاه‌های سری Galaxy S23، S23 FE، Z Fold5، Z Flip5 و Tab S9 قرار می‌گیرد. همسو با گوشی‌های سری Galaxy S24 که اخیرا رونمایی و عرضه شدند، این به‌روزرسانی جدید هم تجربه هوش مصنوعی موبایل را با ترکیبی از هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) و مبتنی بر فضای ابری در دسترس کاربران می‌گذارد. سامسونگ تلاش می‌کند تا با پیاده‌سازی Galaxy AI بر روی مدل‌های قبلی گلکسی شتاب بیشتری به گسترش جهانی تجربه هوش مصنوعی موبایل ببخشد.

تی ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ می‌گوید: «هدف ما از توسعه Galaxy AI، تنها پیشرو بودن در این حوزه نیست، بلکه ما به دنبال توانمندسازی بیشتر کاربران هستیم تا امکانات بیشتری از طریق هوش مصنوعی در اختیار آنها قرار بگیرد. این ارتقای جدید تنها شروع مسیر Galaxy AI است. ما قصد داریم در سال ۲۰۲۴ این تجربه را برای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر گلکسی به ارمغان بیاوریم و به نوآوری برای استفاده از امکانات نامحدود هوش مصنوعی موبایل ادامه دهیم».

One UI 6.1

ارتباطی فراتر از مرزها

اکنون کاربران بیشتری می‌توانند از ویژگی‌های Galaxy AI برای ارتقا و بهبود ارتباطات خود استفاده کنند. یکی از این قابلیت‌ها، «دستیار چت» (Chat Assist) است که امکان تنظیم و بهینه‌سازی لحن پیام‌ها ارسالی و حتی ترجمه متن آنها به ۱۳ زبان مختلف را در اختیار کاربران می‌گذارد. کاربران گلکسی همچنین از طریق «ترجمه آنلاین» (Live Translate) که مترجم صوتی و متنی برای تماس‌های تلفنی است، قدرت و توانایی فوق‌العاده‌ای در تعاملات لحظه‌ای خود پیدا می‌کنند. با استفاده از ویژگی «مترجم» (Interpreter) نیز می‌توان در حین سفر، به آسانی با افراد محلی گفتگوهای لحظه‌ای داشت. این قابلیت از طریق تقسیم صفحه و نمایش همزمان متن ترجمه شده روی آن، برقراری ارتباط بی‌وقفه با دیگران را ممکن می‌کند.

بهره‌وری بی‌نظیر

ادغام گسترده‌تر Galaxy AI در سراسر اکوسیستم گلکسی، تجربه‌ای روان و یکپارچه را در طول فعالیت‌های روزمره برای کاربران این دستگاه‌ها فراهم می‌کند و آنها را به سطوح جدیدی از کارآمدی می‌رساند. عملکردهای جست‌وجو در گوشی‌های هوشمند نیز از طریق ویژگی Circle-to-Search با گوگل بهبود یافته است. این ویژگی، با یک حرکت دایره‌ای ساده، نتایج جست‌وجوی دقیق و مرتبط با سوژه انتخابی را در کمترین زمان ممکن نمایش می‌دهد.

قابلیت‌های جذابی مانند «دستیار یادداشت» (Note Assist) می‌تواند یادداشت‌های کاربران را خلاصه‌سازی‌، ساختاربندی و ترجمه کند. «دستیار وبگردی» (Browsing Assist) به افراد کمک می‌کند با تولید خلاصه‌های جامع از مقالات، سریع‌تر در جریان اخبار قرار بگیرند. «دستیار رونوشت» (Transcript Assist) نیز فراتر از تبدیل گفتار به متن عمل می‌کند و به کمک آن می‌توان به راحتی جلسات ضبط شده را رونویسی، خلاصه و ترجمه کرد.

One UI 6.1

خلاقیت بی‌انتها

سامسونگ با گسترش Galaxy AI به سایر محصولات خود، گامی بزرگ در جهت شکوفایی خلاقیت افراد برداشته است. آخرین به‌روزرسانی گلکسی، ویژگی‌های تازه‌ای را به مجموعه ابزارهای جذاب Galaxy AI اضافه می‌کند که حتی پس از ثبت تصاویر نیز می‌توان ایده‌های خلاقانه را توسعه داد. با استفاده از «ویرایشگر مولد» (Generative Edit) در دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی، می‌توان به سادگی اندازه اشیا در عکس‌ها را تغییر داده و یا آنها را جابه‌جا کرد تا تصویری ایده‌آل خلق شود. علاوه بر این، با قابلیت «ویرایش پیشنهادی» (Edit Suggestion)، هر عکسی سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه اصلاح می‌شود. به کمک Instant Slow-Mo براساس حرکات انجام شده فریم‌هایی به ویدئو اضافه می‌شود تا حرکات آهسته تصاویر به خوبی دیده شود.

خلاقیت و شخصی‌سازی به همین جا ختم نمی‌شود. کاربران به کمک هوش مصنوعی و خلاقیت خود می‌توانند راحت‌تر از هر زمان دیگری، والپیپرها یا تصاویر پس‌زمینه گوشی‌شان را شخصی‌سازی کنند. کاربران دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی این امکان را پیدا می‌کنند تا در هر زمانی خلاقیت خود را توسعه دهند.

 

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد Galaxy AI سامسونگ هستید، می‌توانید از وبسایت‌های Samsung Newsroom، Samsungmobilepress.com و Samsung.com دیدن کنید.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا