اخبار

با خروج فوجیتسو از بازار تلفن‌های همراه، سونی تنها بازمانده ژاپنی بازار نام گرفت

موبایل فوجیتسو

شرکت فوجیتسو که یکی از شرکت‌های با سابقه سخت‌افزاری در جهان است به‌تازگی به‌صورت رسمی خداحافظی خود از دنیای تلفن‌های همراه هوشمند را اعلام کرد.
این شرکت که در کشور ما کمتر شناخته شده است، یکی از کمپانی‌های باسابقه در این زمینه به‌حساب می‌آید ولی با توجه به شرایط بغرنج بازار تلفن‌های همراه و مالکیت بسیار واضح شرکت‌هایی مانند اپل، هواوی و سامسونگ و ظهور نام‌های جدید، ترجیح داد تا از دنیای امروزی تلفن‌های همراه هوشمند کناره‌گیری کرده و بر کسب و کارهای دیگر تمرکز کند.
به‌این‌ترتیب باید سونی را تنها شرکت بزرگ ژاپنی باقی مانده در عرصه رقابت دانست. البته فوجیتسو هنوز به‌صورت کامل از این بازار خارج نشده است و تنها برنامه‌ریزی خود برای خروج از این بازار را اعلام کرده است، با این حال شرایط این شرکت نشان دهنده این است که بخش تلفن‌های همراه آن‌ها به یک شرکت دیگر فروخته خواهد شد.
به‌احتمال فراوان شرکت پلاریس به سراغ خرید این بخش از شرکت فوجیتسو خواهد رفت. رقمی که برای این کار در نظر گرفته شده است، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ین است که تقریبا برابر با ۳۶۵ تا ۴۵۶ میلیون دلار به‌حساب می‌آید. البته هنوز مذاکرات این دو شرکت ادامه دارد ولی به نظر نمی‌رسد که مشکل بزرگی بین این دو شرکت باقی بماند. گفته می‌شود که توافق رسمی در چند روز آینده اعلام خواهد شد و به همین دلیل نیز این شرکت‌ها در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند.
جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۰، کشور ژاپن ۱۰ شرکت تولید کننده تلفن همراه در اختیار داشت که شامل شرکت‌های توشیبا، ان ای سی و چند نام بزرگ دیگر نیز می‌شدند ولی امروزه تنها سونی به‌عنوان بازمانده این نسل به‌حساب می‌آید و چینی‌ها بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند. از سوی دیگر شرایط سونی نیز چندان ایدئال نیست و ممکن است در صورت ادامه داشتن این شرایط، این شرکت نیز خروج خود از این بازار را مدنظر داشته باشد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا