اخبار

با ماد گرافیکی GTA V زندگی را به شهر لوس سانتوس بیاورید

پیش از این بار ها در قالب مطالب گوناگون خود به معرفی ماد های مختلفی برای بازی GTA V پرداخته بودیم. ماد هایی که بسیاری از آن ها تغییراتی را در بخش گیم پلی این بازی پر طرفدار ایجاد کرده و برخی از آن ها هم شکل دیداری این بازی را به گونه های متفاوت از یکدیگر تغییر می دادند و در واقع جزو ماد های گرافیکی بازی GTA V طبقه بندی می شدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی دیگر از این ماد های گرافیکی بپردازیم. مادی که به کمک آن علاقمندان به تجربه ی نسخه ی PC از بازی GTA V می توانند بهبود های قابل قبولی را در بخش گرافیک فنی (و حتی کمی تا قسمتی گرافیک هنری) این بازی نظاره گر باشند.
 
مادی که در این مطلب قصد پرداختن به آن را داریم با نام VisualV شناخته می شود و چندی پیش شاهد انتشار تازه ترین نسخه از آن یعنی نسخه ی ارتقا یافته ی ۱٫۰٫۲۰۰ بودیم. همان گونه که از نام ماد فوق نیز کاملاً پیداست توسط نصب آن بر روی نسخه ی PC از بازی GTA V علاقه مندان این بازی می توانند بهبود هایی را در بخش گرافیک فنی این اثر و ساختار دیداری آن شاهد باشند. از تغییرات کلی موجود در این ماد (نسبت به نسخه ی اصلی از بازی GTA V) می توان به باز تعریف چرخه ی زمانی شبانه روز در محیط های مختلف این بازی از جمله محیط های داخلی و بیرونی اشاره کرد. همچنین به موجب اصلاحاتی که در امر رنگ آمیزی محیط بازی GTA V (در قالب این ماد) صورت گرفته است، علاقه مندان این بازی بر روی پلتفرم PC پس از نصب ماد VisualV بر روی بازی خود قادر به برخورداری از تجربه ای طبیعی تر در هنگام چرخ زنی در شهر لوس سانتوس خواهند بود.
gtav1
از دیگر بهبود هایی که در بخش گرافیکی بازی GTA V در پی نصب ماد VisualV شاهد آن هستیم می توان به موارد قابل ذکر و تاثیر گذاری نظیر نور پردازی و سایه زنی اشاره کرد. به عنوان مثال عمق میدان در بخش نور پردازی بازی GTA V پس از نصب ماد VisualV بهبود های فراوانی را به خود می بیند و گذشته از این موضوع، علاوه بر افزوده شدن شکل نور پردازی پویا به ساختار گرافیکی بازی GTA V توسط این ماد گرافیکی، بهبود حالت نور پردازی حجمی در این بازی نیز به موجب نصب ماد مذکور با جهش قابل ملاحظه ای همراه شده است. علاوه بر آن یکی از تغییراتی که در بخش سایه زنی بازی GTA V به موجب نصب ماد VisualV می توان شاهد وجود آن بود به بهبود یافتن بافت سایه های دو بعدی اتومبیل ها در این بازی مربوط می شود که در ساختار این ماد به کلی تغییر یافته و در واقع از نو باز تعریف شده است. گذشته از آن پس از نصب این ماد بر روی نسخه ی PC بازی GTA V در هنگام ایستادن تجربه کنندگان این بازی در محیط سایه شاهد روشن تر ماندن تصویر به نسبت قبل هستیم و در کل می توان گفت که شکل دیداری بازی GTA V در ماد VisualV جلوه ای شفاف تر به خود گرفته است. این موضوع را حتی در هنگام سپری کردن گیم پلی بازی GTA V در طول شب نیز می توان مشاهده کرد و در واقع به مدد نصب ماد VisualV بر روی نسخه ی PC از بازی GTA V تجربه کنندگان این اثر شب های روشن تری را در شهر لوس سانتوس تجربه خواهند کرد (چیزی شبیه به شب های سن پترزبورگ!). در کنار موارد مذکور می توان به وجود ریزه کاری هایی نظیر شعله ور ماندن علف ها در بازی GTA V به مدت زمان بیشتر نسبت به حالت عادی در هنگام آتش سوزی ها یا بهبود یافتن شکل دیداری المان هایی نظیر مه یا دود نیز در ماد VisualV اشاره کرد.
gtav2
البته در کنار مواردی نظیر بهبود نور پردازی یا سایه زنی در ماد VisualV می توان به نکاتی نظیر ارتقا یافتن بافت برخی از آبجکت های بازی GTA V در این ماد نیز اشاره داشت. به عنوان مثال بافت ماه در این ماد گرافیکی به کلی تغییر یافته و از نو طراحی شده است و علاوه بر ویژگی مذکور اندازه ی آن نیز اکنون شکل طبیعی تر و واقعی تری به خود گرفته است. همچنین به موجب وجود چرخه ی طبیعی تر و نزدیک به واقع تر شبانه روز و ساعات مربوط به آن در ماد VisualV ، پس از نصب این ماد گرافیکی شاهد حرکت طبیعی ماه در آسمان شب شهر لوس سانتوس خواهیم بود. گذشته از باز طراحی ماه و ساز و کار آن در بازی GTA V در قالب ماد گرافیکی مذکور، موارد دیگری نظیر سیستم آب و هوایی این بازی نیز در این ماد تغییراتی را به خود می بیند و در واقع همانند شکل کلی مدل ماه از نو طراحی شده اند. به عنوان مثال شکل ظاهری ابر ها و رنگ پردازی آن ها در ماد VisualV (به نسبت بازی اصلی GTA V) تغییراتی را به خود می بیند و می توان گفت که اکنون در هر نوع شرایط آب و هوایی خاصی در بازی GTA V می توان ابر های حاضر در آسمان شهر لوس سانتوس را در رنگ ها و جلوه های گوناگونی مشاهده کرد. این امر شاید در هوای برفی بیش از هر حالت آب و هوایی دیگری مشخص باشد و دلیل اصلی آن هم افزوده شدن و بهبود یافتن افکت هایی نظیر آذرخش است که جلوه ای دو چندان به بخش دیداری بازی GTA V می افزاید. علاوه بر آن می توان به بهبود فرآیند بازتاب نور در شرایط آب و هوایی متفاوت پس از نصب ماد مذکور اشاره کرد که تمایز این شرایط آب و هوایی را بسیار بهتر و بیشتر از قبل به معرض دید علاقه مندان بازی GTA V قرار می دهد.
gtav3
به هر حال اگر جزو هواداران بازی GTA V بر روی پلتفرم PC به شمار می روید و قصد دارید محیط شهر لوس سانتوس را در شکل و شمایل دیداری متفاوتی تجربه نمایید می توانید با جستجوی ماد VisualV و یافتن آن، تجربه ای متفاوت را برای خود در شهر لوس سانتوس و دنیای GTA V رقم بزنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا