آموزش و ترفنداخبار

چگونه با پاک کردن اتوماتیک پیام های قدیمی، حافظه آیفون و آیپد خود را خالی کنیم؟

اگر جزو کاربران گوشی های آیفون اپل باشید، حتماً با مشکل پر شدن حافظه داخلی مواجه شده اید. در ادامه قصد داریم به شما نشان که چگونه می توان توسط محدود کردن تعداد پیام های ذخیره شده در اپلیکشن پیام ها، فضای بیشتری از حافظه داخلی را ذخیره کرد.
یکی از نقاط ضعف آیفون ها و آیپدها در مقایسه با رقبای اندرویدی، مجهز نبودن به درگاه کارت حافظه microSD و ارتقاء آن است و کاربران آیفون و آیپدهای ۱۶ گیگابایتی به خوبی این مشکل را درک کرده اند. البته نکته اصلی اینجاست که بسیاری از کاربران فرصت نمی کنند اپلیکیشن ها، تصاویر و ویدیوهای خود را قبل از اینکه به مرحله پر کردن حافظه داخلی برسند خالی کنند و همین مساله باعث می شود که پیام اجتناب ناپذیر “out of storage” عملکرد دستگاه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
اگر شما نیز از کاربران قدیمی آیفون ها و آیپدهای اپل باشید که در اکثر مواقع از اپلیکیشن پیام رسان خود برای مکالمات روزمره استفاده می کنند، حتماً می دانید که حجم زیادی از فضای هدر رفته حافظه داخلی دستگاه شما با پیام های بسیار قدیمی پر شده که ممکن است هیچ وقت به خواندن دوباره آنها احتیاجی نداشته باشید.
در ادامه با مراحلی آشنا خواهید شد که به شما نشان می دهد چه میزان از فضای حافظه توسط اپلیکیشن پیام رسان اشغال شده است و در مرحله بعدی، چگونه می توان پیام های قدیمی را به صورت اتوماتیک پاک کرد و حجم وسیعی از حافظه داخلی را بازگرداند.
چگونه میزان حافظه ذخیره شده با اپلیکیشن پیام رسان را چک کنیم؟
مرحله ۱: به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود رفته و روی بخش “General” ضربه بزنید.
مرحله ۲: بخش Storage & iCloud Usage را باز کنید.
مرحله ۳: به قسمت Manage Storage بروید.
مرحله ۴: میزان حافظه اشغال شده توسط پیام ها را چک کنید. برای مثال در تصویر زیر، اپلیکیشن پیام رسان حجم قابل توجه ۳ گیگابایت از حافظه را به خود اختصاص داده است. اگر تنها چند ماه از خرید آیفون یا آیپدتان می گذرد، احتمالاً حجم اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن پیام رسانتان قابل توجه نخواهد بود.
 

حافظه آیفون

چگونه پیام های قدیمی را به صورت اتوماتیک از آیفون یا آیپد حذف کنیم؟
مرحله ۱: به بخش تنظیمات رفته و قسمت “Messages” را باز کنید.
مرحله ۲: منو را به پایین بکشید تا بخش Keep Messages را پیدا کنید.
مرحله ۳: در این قسمت باید گزینه ۳۰ روز یا ۱ سال را انتخاب کنید. این تنظیمات زمان ذخیره پیام ها در حافظه گوشی را محدود می کنند.
مرحله ۴: یک پیام روی صفحه ظاهر خواهد شد که منتظر تایید شماست تا پیام های قدیمی را پاک کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا