اخباربررسی‌ تخصصی

با پلتفرم اختصاصی WebOS 2.0 ال جی بیشتر آشنا شوید

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی از سیستم‌عامل اختصاصی WebOS برخوردارند که در نسخه‌ی جدید خود اکنون همراه با بهبود‌های فراوان و قابلیت‌های کاربردی بسیاری بر روی این دستگاه‌ها قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های جدید این پلتفرم در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی خواهیم داشت.
 
web-os-2

تاریخچه‌ی پلتفرم WebOS

پلتفرم WebOS ال‌جی پیش از اینکه بدست شرکت معروف کره‌ای برسد، در دست شرکت Palm رشد پیدا کرده تا در گوشی‌های هوشمند استفاده شود. اما این اتفاق نیافتد و ال‌جی این سیستم‌عامل را برای استفاده در تلویزیون هوشمند خود خرید. حالا WebOS برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند کاملا بهینه شده و کاربران می‌توانند در نمایشگر‌های بسیار بزرگ نیز از آن استفاده کنند.
در واقع تمرکز اصلی سیستم عامل WebOS سعی بر ادغام تمام ویژگی‌های هوشمند و ورودی‌های مختلف دستگاه هوشمند با رابط کاربری اصلی این دستگاه بوده است. بنابراین، علاوه بر دو گزینه‌ی شبیه به «ورودی ۱» و «ورودی ۲» کاربران حالا در این سیستم عامل به کانال‌های دیگری مانند یوتیوب، نتفلیکس و دیگر شبکه‌های محتوایی نیز دسترسی دارند.
 
web-os-2

رابط کاربری

در نسخه‌ی ۲ پلتفرم Webos حالا شروع به کار این تلویزیون بسیار سریع‌تر شده و اکنون این سیستم‌عامل ۶۰ درصد نسبت به نسخه‌ی قبل سریع‌تر بارگزاری می‌شود. در واقع نسخه ۲ این سیستم‌عامل در بحث سرعت پیشرفت زیادی داشته و حالا عملکرد‌های مختلف، بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبل پیش روی شما آماده می‌شوند.
ال‌جی هنوز نگفته که این سرعت بیشتر به دلیل پردازنده‌ی جدیدتر درون این تلویزیون است یا بهبود‌های عمومی در این سیستم‌عامل به وجود آمده است. در هر صورت، بهبود سرعت نرم‌افزاری این پلتفرم حالا کاملا قابل توجه و مشاهده است. ال‌جی برای اینکه این سرعت بیشتر را ملموس‌تر کند، افزایش سرعت ۷۰ درصدی حرکت از صفحه‌ی خانگی تلویزیون هوشمند به یوتیوب را مثال می‌زند.
ظاهرا افرادی که از WebOS استفاده می‌کنند از ظاهر حال حاضر این دستگاه راضی هستند و رابط کاربری این سیستم‌عامل را به همین شکل که هست دوست دارند. به همین دلیل، ال‌جی تلاشی در جهت تغییر این رابط کاربری نکرده و تنها سعی کرده تا ویژگی‌های کاربردی جدیدی را به آن اضافه کند.
web-os-2
این رابط کاربری حالا از بخش ویژه‌ی تنظیمات سریع (Quick Settings) نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بدون اینکه در تماشای محتوای برنامه‌ها اختلالی ایجاد شود، به تنظیمات سریع دستگاه دسترسی پیدا کند و برای مثال دیگر دستگاه‌های هوشمند خود را به آن متصل کرده و بلافاصله از آن استفاده کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اضافه شده که هدف آن سهولت استفاده از این تلویزیون‌ها است، My Channel نام دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توان به کانال‌های مورد علاقه از طریق نوار لانچر دسترسی پیدا کرد. قابلیت Input Tracker‌ نیز در سریع‌ترین زمان ممکن بدون ایجاد وقفه در استفاده از تلویزیون، ابزار‌های متصل شده به دستگاه را شناسایی کرده و امکان استفاده از آن را برای کاربر فراهم می‌کند. ال‌جی برای جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران، در حال همکاری با نتفلیکس و آمازون برای استریم ویدئوهایی با رزولوشن ۴K روی تلویزیون‌های هوشمند خود است.
از دیگر خوبی‌های رابط کاربری WebOs 2.0 می‌توان به منوی دسترسی سریع (Quick access) اشاره کرد که از بخش بالایی نمایشگر قابل دسترس است. قرارگیری منوی دسترسی سریع در WebOS 2.0 ما را به یاد منوی تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها در اندروید می‌اندازد.
 
web-os-2
 

فروشگاه محتوا

فروشگاه محتوای تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی حالا از ظاهری بسیار زیبا‌تر برخوردار شده و کاربر با ورود به این فروشگاه به هیچ وجه در بین دسته‌بندی‌های مختلف سردرگم نمی‌شود. دیگر پنجره‌های مربوط به هر محتوای خاص کوچک نیستند و همگی با طراحی دوباره‌ای در تلاش برای خودنمایی هستند.
در فروشگاه محتوایی ال‌جی می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده کنید. برای مثال سریال‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها و برنامه‌ها همگی در دسته‌های مخصوص خود به صورت رایگان یا پولی قرار گرفته‌اند که می‌توانید به هر کدام از آن‌ها به صورت دلخواه دسترسی پیدا کنید.
web-os-2

ریموت کنترل

ال‌جی در نسل جدید ریموت‌ تلویزیون‌های هوشمند خود، پد شماره‌ها را دوباره اضافه کرده است که در نقل مکان نشانگر ماوس هم می‌توانند به کاربر کمک کنند. حالا کنترلر تلویزیون‌های ال‌جی شکل و شمایل شبیه‌تری به ریموت‌ها پیدا کرده و کار کردن با آن نیز راحت‌تر شده است.
از لحاظ طرز کار، این ریموت از اشاره (کلیک)، اسکرول (حرکت عمومی یا افقی)، حسگر‌ها و تشخیص صدا کاملا پشتیبانی می‌کند و کمک می‌کند تا به کمک کنترلر بتوان یک ویدیو بر روی تلویزیون تماشا کرد، موردی را جستجو کرد، برنامه‌ای را باز یا موسیقی را پخش کرد.
ریموت کنترل این سیستم‌عامل یکی از بی‌نقص‌ترین‌ها در بین تلویزیون‌های هوشمند است که کار کردن با آن نیز پس از مدتی بسیار راحت می‌شود.
 
برای آشنایی بیشتر با پلفترم WebOS 2.0 تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی، ویدیو زیر را تماشا کنید:
 

دانلود ویدیو

 
منبع : زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا